Loading screen minigames patent van Namco is vervallen

    Ontwikkelaar Namco had lange tijd een patent op loading screen minigames. Al sinds 1995 had de ontwikkelaar het patent hierop, maar dit patent is nu verlopen. Andere ontwikkelaars kunnen laadschermen nu ook verbeteren met bijvoorbeeld minigames.

    In 1995 werd het patent aangevraagd door Namco. Een van de eerste games die destijds een minigame beschikbaar stelde tijdens een laadscherm was Ridge Racer op de PlayStation One. Het patent van Namco had betrekking tot auxiliary minigames. Dit zijn minigames die anders zijn dan en niets te maken hebben met de normale game.

    Loading screen minigames - anders dan bij andere ontwikkelaars

    De reden dat er bijvoorbeeld ook minigames in andere games zitten tijdens laadschermen zoals FIFA of Assassin's Creed is omdat deze 'minigames' niet onder het patent vallen. Deze minigames zijn namelijk onderdeel van een groter geheel van de desbetreffende game zelf. Zo kun je tijdens Assassin's Creed laadschermen altijd rondlopen en rennen en tijdens FIFA een balletje trappen of overspelen. Daarom zaten deze 'minigames' in de laadschermen van deze games, omdat zo het patent van Namco omzeild werd.

    Mogelijk worden er nu het patent van Namo is verdwenen nieuwe loading screen minigames ontwikkeld. Laadschermen worden misschien wel leuker dan ooit nu ook andere ontwikkelaars auxiliary minigames kunnen maken en in laadschermen kunnen stoppen.

    © 2005 - 2020 XGN B.V. Alle rechten voorbehouden.