Lead artist The Last of Us verlaat Naughty Dog

    Nate Wells, lead artist voor de PS3- en PS4-game The Last of Us, heeft ontwikkelaar Naughty Dog verruild voor Giant Sparrow, de studio die eerder aan indiegame The Unfinished Swan werkte. Dat bevestigde hij zondag op zijn Twitter-account.

    Wells werkte naar eigen zeggen circa één jaar en acht maanden bij Naughty Dog. Voordat hij in 2012 de first-party-studio van Sony kwam versterken, heeft hij 13 jaar voor BioShock-ontwikkelaar Irrational Games gewerkt, zo blijkt uit zijn LinkedIn-profiel.

    Giant Sparrow, dat met Sony een contract voor drie games heeft afgesloten, valt net als Wells' oude werkgever onder de regie van Sony; Wells zal zich dus bezig blijven houden met exclusieve PlayStation-games.

    Wells' vertrek betekent voorts de derde persoon in twee maanden die Naughty Dog verlaat. In maart verliet Uncharted-regisseur Amy Hennig de in 1986 opgerichte studio, om bij EA's studio Visceral Games aan een nog onaangekondigd Star Wars-project te gaan werken.

    Diezelfde maand nog vertrok Justin Richmond, game director voor de aankomende Uncharted-game op de PlayStation 4, de in Santa Monica gevestigde developer, na zes jaar in dienst te zijn geweest. Zijn nieuwe werkgever is Riot Games, bekend van de MOBA League of Legends. Sony stelde toen dat het vertrek van Hennig en Richmond geen effect zullen hebben op de ontwikkeling van de nieuwe Uncharted-game.

    The Last of Us

    Verkijgbaar vanaf 14 june 2013

    Meer over deze game

    © 2005 - 2020 XGN B.V. Alle rechten voorbehouden.