iPhone oplader elektrocuteert vrouw in bad

    Een Russische vrouw heeft besloten om met haar iPhone aan de oplader in bad te gaan zitten. Dit was echter niet zo'n goed idee, want toen de iPhone in bad viel is de vrouw geëlektrocuteerd. Waarschijnlijk gebruikte de vrouw een niet-originele iPhone oplader en is daar het probleem ontstaan.

    Het lichaam van de Russische vrouw Evgenia Sviridenko werd gevonden door haar huisgenoot. Zij was gaan kijken waarom ze zo lang niets van Evgenia had gehoord. Vlak voordat de vrouw is geëlektrocuteerd, was ze vermoedelijk haar statusupdate op VKontakte, de Russische tegenhanger van Facebook, aan het bijwerken.

    De telefoon die ze gebruikte om haar statusupdate bij te werken, is een iPhone 4. Waarschijnlijk had de vrouw geen officiële oplader van Apple. Alle officiële opladers en door Apple gecertifiveerde laders zouden namelijk de stroomtoevoer moeten stoppen wanneer ze in het water vallen.

    Niet officiële iPhone opladers

    Het komt vaker voor dat niet-officiële iPhone opladers de oorzaak zijn van ongelukken. Hoewel deze vaak goedkoop zijn of langer zijn dan de opladers die Apple meelevert, zitten er ook risico's aan deze opladers. Er zijn voorbeelden van opladers die vlam vatten. In 2013 werd een Chinese vrouw geëlektrocuteerd, terwijl ze aan het bellen was met een iPhone. Dit gebeurde, net zoals in dit geval, terwijl de telefoon aan de oplader lag.

    © 2005 - 2020 XGN B.V. Alle rechten voorbehouden.