Instagram carousel ads geïntroduceerd voor merken

    Instagram wil merken helpen met het vertellen van verhalen. In 2013 begon Instagram met het aanbieden van een manier waarop adverteerders hun doelgroep kunnen bereiken op Instagram. Het bedrijf heeft van marketeers gehoord dat ze opeenvolgende verhalen willen vertellen die leiden tot zinvolle resultaten voor hun bedrijven. Daarom komt het bedrijf met Instagram carousel ads.

    Het bedrijf heeft feedback uit de Instagram gemeenschap ontvangen waaruit blijkt dat gebruikers die geïnteresseerd zijn in een product of merk daar graag meer over willen leren. Daarom heeft het bedrijf een nieuw format geïntroduceerd genaamd carousel ads. Dit is een nieuwe manier voor bedrijven om meer foto’s te delen met personen die geïnteresseerd zijn in hun producten.

    Instagram Carousel ads geven merken meer mogelijkheden om hun verhalen te vertellen doordat gebruikers de advertenties naar links kunnen vegen om meer afbeeldingen en een link naar een website te kunnen zien.

    De Instagram carousel ads brengen de mogelijkheden om multi-page print campagnes naar mobiele telefoons te brengen, met als toegevoegd voordeel dat gebruikers naar een website kunnen worden gestuurd om zo meer over het merk te leren. Een mode merk kan bijvoorbeeld de Instagram carousel ads gebruiken om een ‘look’ te ontleden in verschillende individuele producten. Of een adverteerder kan laten zien hoe verschillende ingrediënten samen komen om zo een heerlijke maaltijd te maken.

    Instagram carousel ads worden de komende weken getest

    Het nieuwe format wordt de komende weken in beperkte mate uitgebracht. Het is mogelijk dat je de komende weken verschillende vormen van een carousel ads tegenkomt. Het bedrijf wil weten in welke formats gebruikers het meest geïnteresseerd zijn en welke het best functioneren.

    © 2005 - 2020 XGN B.V. Alle rechten voorbehouden.