id Software helpt Bethesda met Fallout 4 gameplay

    Fallout 4 ontwikkelaar Bethesda heeft de hulp ingeroepen van dochterbedrijf id Software om de shooterelementen van de Fallout 4 gameplay te verbeteren. Dit is bekend geworden uit een promotievideo waarin een interview met Todd Howard, game director van Fallout 4, te zien is.

    De Fallout 4 gameplay gaat meer richting een first-person shooter dan Fallout 3, tenminste als we game director Todd Howard moeten geloven. Veel critici van Fallout 3 vonden dat de gunplay in die game matig was vergeleken met andere shooters. Howard verwijt dit aan het feit dat Fallout 3 meer een RPG dan een shooter was. Bethesda werkte voor Fallout 3 aan de Elder Scrolls games, een serie gebaseerd op fantasie in plaats van schieten.

    Fallout 4 gameplay met hulp van id Software

    Wel geeft Howard toe dat het beter kan. Daarom heeft Bethesda de hulp van id Software ingeroepen om de shooterelementen in Fallout 4 beter te maken dan bij zijn voorganger.

    "Gezien id Software deel van ons bedrijf is, belde we ze op en zeiden we: 'We willen dit vanaf de grond opbouwen, geef ons wat tips."

    id Software is natuurlijk bekend van klassieke first-person shooters als DOOM, Quake en Wolfenstein. Momenteel werkt de studio aan de vierde DOOM titel, die volgend jaar bij ons in de schappen moet liggen.

    Onlangs werd ook de eerste season pass van Fallout 4 aangekondigd. Fallout 4 komt op 10 november naar de PlayStation 4, Xbox One en PC. Pre-order de game alvast als je niet kunt wachten om de wasteland te gaan verkennen.

    Fallout 4

    Verkijgbaar vanaf 10 november 2015

    Meer over deze game

    © 2005 - 2019 XGN B.V. Alle rechten voorbehouden.