Ice Climbers niet in Super Smash Bros. wegens beperkte hardware 3DS

    De Ice Climbers komen niet in de 3DS- en Wii U-versie van Super Smash Bros. voor, wegens hardwarebeperkingen van Nintendo's handheld. Dat heeft game director Masahiro Sakurai tegenover het Japanse tijdschrift Famitsu bevestigd.

    De Ice Climbers zijn beide op hetzelfde moment op het scherm te zien als twee verschillende karakters. De 3DS kan het niet aan om een vijfde personage tegelijkertijd op het scherm te tonen.

    Nana en Popo, de hoofdrolspelers in de NES-game Ice Climber uit 1985, draaiden in een vroege versie op de Wii U wél soepel. Toch werd het duo ook uit Nintendo's consoleversie geschrapt, omdat men een gelijk karakter-roster wilde op beide versies. Nana en Popo kwamen eerder voor in Super Smash Bros. Melee en Brawl.

    Super Smash Bros. 3DS vereist maximale inspanning

    Maandag werd ook al duidelijk dat de vierde Smash Bros.-game het maximale eist van de 3DS. Spelers hebben de New 3DS namelijk nodig om tijdens het gamen Miiverse te draaien of om screenshots te posten.

    Wegens een tekort aan processorkracht in de originele 3DS en 3DS XL, kan sociaal netwerk Miiverse niet op die modellen worden geopend. Spelers die dit proberen, krijgen een foutmelding te zien.

    De 3DS-editie van Super Smash Bros. is in zijn eerste weekend na release ruim een miljoen keer over de toonbank gegaan in Japan. De Wii U-versie komt vermoedelijk op 21 november in de winkels te liggen.

    Super Smash Bros. Wii U

    Verkijgbaar vanaf 28 november 2014

    Meer over deze game

    © 2005 - 2019 XGN B.V. Alle rechten voorbehouden.