Half-Life 3 verantwoordt het lange wachten

    Vorige maand bekende ontwikkelingsstudio Valve dat ze geen idee heeft wat ze met Half-Life 3 wil. Onlangs gaf de oprichter van Valve, Gabe Newell, een toelichting op zijn blog over het spel.

    Het tweede deel van Half-Life werd gelanceerd in 2004 en werd waanzinnig goed ontvangen. Zowel de critici als het publiek was tevreden en het spel won dan ook meerdere titels voor 'spel van het jaar'. De fans wachten sindsdien al jaren op het derde deel die het tweede deel moet overtreffen. Newell wil er echter voor zorgen dat de ontwikkelaars niet alleen goed zijn in het ontwikkelen van Half-Life 3:

    Als iemand opeens de groepmanager wordt van X, dan gaan ze al snel klagen als X niet is wat je in de volgende paar games wilt doen. Je wilt dat ze herkennen dat goed zijn in het level-design van Half-Life 3 niet zo belangrijk is als denken over hoe je online multiplayer ervaringen kunt ontwerpen.

    Het bedrijf wil flexibel zijn en zich niet binden aan één project. Wel erkent Newell de drang van de fans en zegt hierover dat zij [de fans] het bedrijf helpt om eerlijk te blijven. "We zijn dan ook op klanten gebaseerd en er zijn er veel en ze zijn gepassioneerd."

    Half-Life 3

    Verkijgbaar vanaf unknown

    Meer over deze game

    © 2005 - 2020 XGN B.V. Alle rechten voorbehouden.