Final Fantasy 7 remake eerste gameplay details

    De Final Fantasy 7 remake zal nooit een regelrechte kopie worden van het origineel volgens directeur en karakter ontwerper Tetsuya Nomura. Volgens hem zullen de ‘turn-based gevechten’ compleet vervallen, die heel goed hebben gewerkt in het origineel.

    Tot nu toe is het nog niet bekend wat voor systeem dit zal verplaatsen. Wat al wel bekend is volgens screenshots is dat Cloud kan schuilen achter een muur. Volgens Nomura moet je tijdens het verhaal kunnen sluipen om verder te komen, zonder dat je ergens midden op het pad gaat lopen.

    In het origineel had je last van random encounters omdat dit paste in de wereld van Final Fantasy. Maar doordat de huidige wereld van Final Fantasy naadloos op elkaar aansluit en je het pad kunt zien als je aan het infiltreren bent. Maakt het weglaten van random encounters de spelervaring veel realistischer.

    Het schuilsysteem van de Final Fantasy 7 remake

    Het nieuwe schuilsysteem van Final Fantasy 7 kan niet alleen voor het sluipen gebruikt worden maar ook om vijanden te ontwijken. Als je het leuk vind kun je natuurlijk ook gewoon granaten naar jouw vijanden gooien en ze direct te lijf gaan.

    Tijdens het beroemde ‘Guard Scorpion’ gevecht kun je op het grote gevechtsveld actief wisselen tussen Cloud en Barret. Zo kun je het wapen van Barret gebruiken in situaties waar je met het zwaard van Cloud niet bij kunt. Het actief wisselen maakt het gevecht niet alleen moeilijker maar ook strategischer omdat je echt rekening mee moet houden met de zwaktes van jouw tegenstanders.

    Final Fantasy 7 remake release details

    Final Fantasy 7 remake zal in episodes uitkomen voor de PS4 en de Xbox One. Volgens Nomura komt de eerste episode eind dit jaar uit.

    Final Fantasy VII Remake

    Verkijgbaar vanaf 10 april 2020

    Meer over deze game

    © 2005 - 2020 XGN B.V. Alle rechten voorbehouden.