EA verwacht dat 40% van consoles games dit jaar digitaal zijn

    EA verwacht dat de digitale console gameverkoop dit jaar toeneemt tot 40% voor de gehele industrie. Dat is toename van 7 procentpunt ten opzichte van 2016. Het digitale aandeel groeit daarmee harder dan EA eerder had verwacht.

    Nadat EA gisteren haar fiscale resultaten van het afgelopen boekjaar toonde, had het bedrijf ook bekend gemaakt dat digitale gameverkoop, DLC en extra’s voor 61% van de gemaakte omzet in 2016 hebben gezorgd.

    In de meeting met haar investeerders kondigde CFO Blake Jorgensen aan dat op dit moment 33% van alle games digitaal verkocht worden. Dat is aanzienlijk hoger dan de 29% die EA eerder dacht te halen. Gamers maken dus sneller de overstap naar digitaal dan verwacht.

    Voor het komende jaar verwacht EA wederom een sterke groei. In 2017 zouden meer dan 40% van alles games digitaal over de toonbank gaan, in plaats van fysiek op een schijfje.

    Digitale console gameverkoop van EA liggen lager door FIFA

    Ondanks de harde stijging loopt EA wel achter op haar grootste concurrenten op dit gebied. Dit komt door FIFA. De game is heel populair in markten waarin consumenten geen toegang hebben tot een snelle internetverbinding en in landen waar consumenten voornamelijk hun aankopen in de winkel doen en niet online.

    Hierdoor blijft het voor EA belangrijk om FIFA op een gameschijf uit te brengen. FIFA 17 is een van de belangrijkste inkomstenbronnen van het bedrijf en een groot deel van de gemaakt omzet wordt hierdoor gemaakt. EA zal er daarom alles aan moeten doen om consumenten zowel online als offline te ondersteunen.

    FIFA 17

    Verkijgbaar vanaf 29 september 2016

    Meer over deze game

    © 2005 - 2020 XGN B.V. Alle rechten voorbehouden.