Dragon Age Inquisition begin 7 keer opnieuw geschreven

    Ontwikkelaar BioWare heeft het begin van Dragon Age Inquisition maar liefst zeven keer veranderd voor het zijn uiteindelijke vorm heeft gekregen. De eerste ontmoeting met Chancellor Roderick moest overweldigend zijn, volgens de ontwikkelaars.

    Verschillende medewerkers, waaronder de regisseur en creative director, hebben een boekje opengedaan over de totstandkoming van het eerste deel van de game. Er is namelijk veel herschreven om de juiste indruk bij de speler achter te laten.

    Dragon Age Inquisition begin moest mensen aanzetten tot actie

    Volgens Mike Laidlaw, creative director, moesten spelers het gevoel krijgen dat er iets aan de hand was waar zij zich tegen wilde verzetten. "De speler moest voor zichzelf opkomen en het probleem willen oplossen." In een eerdere versies van de scène zou Cassandra veel agressiever zijn, maar was Roderick helemaal niet aanwezig. Dat is dus aangepast voor de uiteindelijke versie.

    Het begin van Dragon Age Inquisition heeft in ieder geval genoeg indruk gemaakt bij Anne, die de game een ontzettend hoog cijfer gaf. Hoe hoog? Dat lees je in de review van Dragon Age Inquisition. Hoe hoog de game eindigt in het lijstje beste RPG's van 2014, lees je in deze special.

    Dragon Age: Inquisition

    Verkijgbaar vanaf 20 november 2014

    Meer over deze game

    © 2005 - 2020 XGN B.V. Alle rechten voorbehouden.