DirectX 12 resolutie geen impact op Xbox One games

    De DirectX 12 resolutie is waarschijnlijk niet zo magisch als we denken. Tenminste, niet als het gaat om resolutieverbeteringen van Xbox One ports, zegt Damien Monnier, senior game designer van The Witcher 3.

    De Poolse ontwikkelaar, Damien Monnier van CD Projekt Red, liet weten in een conversatie via Twitter met fans dat DirectX 12 waarschijnlijk weinig verbetert aan de in-game resolutie van de aankomende Witcher 3: Wild Hunt.

    Monnier bagatelliseert over het verschil in resolutie tussen de Xbox One versie en de PS4 versie van The Witcher 3: Wild Hunt. Een fan vraagt aan Monnier of de DirectX 12 resolutie een grafisch verschil maakt op de Witcher 3 voor de Xbox One. Monnier reageert en zegt dat er meer nodig is dan DirectX 12 om een zichtbare resolutieverbetering te krijgen.

    Weinig verschil DirectX 12 resolutie

    Monnier voegt toe dat CD Project Red altijd bezig is met het verbeteren met resoluties en de fans het beste en het mooiste willen bieden. Op dit punt kan hij geen uitspraken maken over concrete grafische informatie.

    Eind vorig jaar liet Microsoft al weten dat DirectX 12 niet gaat werken op Windows 7. Je zult dus over moeten stappen naar het Windows 8 of aankomende Windows 10 besturingsprogramma wil je Geralt of Rivia uit de Witcher 3: Wild Hunt in volle glorie spelen.

    The Witcher 3: Wild Hunt

    Verkijgbaar vanaf 19 may 2015

    Meer over deze game

    © 2005 - 2020 XGN B.V. Alle rechten voorbehouden.