Digitale gaming industrie wordt 100 miljard dollar waard dit jaar

    De digitale gaming industrie doet het goed. Onderzoek van Juniper Research heeft geconcludeerd dat die industrie voor het einde van 2017 de 100 miljard dollar zal passeren.

    In het rapport Future Games Market: Emerging Opportunities & Pivotal Publisher Analysis 2017-2021 wordt uitgewerkt dat er een stijgende lijn zit in de digitale gaming industrie. Ondanks eerdere verwachtingen groeit de PC markt alleen maar en samen met de groeiende mobile markt moet de industrie voor het eind van 2021 meer dan 132 miljard dollar waard worden.

    Lauren Foye, senior analist bij Juniper Research, laat weten dat de groei in de PC markt voornamelijk komt door de populariteit van free-to-play games als Heroes of the Storm en World of Tanks. Foye zegt dat tegen 2021 78% van de inkomsten op PC afkomstig zullen zijn van free-to-play games.

    Digitale gaming industrie is aan het veranderen

    Volgens het onderzoek is er een verandering gaande in de digitale gaming industrie. De overstap naar F2P-games is daar een voorbeeld van. Ook is er meer populariteit onder multiplayer online battle arena (MOBA) games. Dit genre krijgt meer aandacht nu door de banden met eSports en de hoge competitieve kant van de games.

    Hierdoor zijn games langer speelbaar en dat is een belangrijk punt volgens het onderzoek. Er wordt dan ook geadviseerd aan ontwikkelaars als Niantic van Pokemon Go om daar aan te werken. Als gamers een spel niet lang spelen, maak je logischerwijs ook minder inkomsten op een langer termijn.

    © 2005 - 2020 XGN B.V. Alle rechten voorbehouden.