Call of Duty 2 Xbox One versie veel stabieler dan Xbox 360

    Niet geheel verassend misschien, maar de Call of Duty 2 Xbox One backwards compatible versie draait een stuk stabieler op de nieuwe console. Dat meldt Digital Foundry, een website die verschillende mediaproducten test.

    Een groot verschil tussen de Xbox 360 en de Xbox One is de GPU. Juist dit onderdeel zorgt ervoor dat games en andere mediaproducten soepel kunnen lopen. Hoe beter de GPU hoe beter de console het aantal frames per seconde vast kan houden.

    Call of Duty 2 Xbox One versie stabiel op 60 fps

    In het geval van de Call of Duty 2 Xbox One versie betekent dit dat de framerate vrijwel constant op 60 frames per seconde (FPS) blijft. Bij de Xbox 360 viel dit vrij vaak naar 40 en in sommige gevallen zelfs naar 30 fps.

    Voor de rest is de Call of Duty 2 Xbox One versie exact gelijk aan de originele Xbox 360 versie. De game blijft op een 720p resolutie draaien en zal geen extra features krijgen.

    De verschillen in framerate zijn enigszins opvallend, normaliter is er geen groot verschil bij backwards compatible games aangezien de meeste hiervan via een emulator op de nieuwe consoles te spelen zijn. Wat er bij de Call of Duty 2 Xbox One versie precies anders is gedaan, is niet bekend.

    Call of Duty 2 kwam in eerste instantie uit voor de PC en Xbox 360 en is nu dus ook te spelen op Xbox One. De video van de test is hierboven te bekijken.

    Call of Duty 2

    Verkijgbaar vanaf 2 december 2005

    Meer over deze game

    © 2005 - 2020 XGN B.V. Alle rechten voorbehouden.