Bloodborne idee te danken aan ICO

    We kunnen stellen dat Bloodborne is gemaakt dankzij ICO. Hidetaka Miyazaki, game director bij From Software, werd geinspireerd games te maken na het spelen van ICO. En zo onstond min of meer het Bloodborne idee.

    De beginfase van de ontwikkeling van Demon’s Souls verliep nogal stroef. Het lukte ontwikkelaar From Software niet om een sterk prototype te maken. Gelukkig, gezien in retropespectief, nam Hidetaka Miyazaki het project over.

    De game director van Bloodborne zegt in een intensief interview met The Guardian dat hij ondanks de problemen een gat in de lucht sprong toen hij hoorde dat het ging om een fantasy RPG.

    Toen ik hoorde dat het ging om een fantasy-action role-playing game werd ik enthousiast. Ik begon meteen te denken aan manieren om de ontwikkeling van de game in eigen handen te krijgen. Zodat ik ermee kon doen wat ik wilde. En het mooiste was, als mijn ideeën faalde, zou niemand het uitmaken – het werd al gezien als een mislukking.

    Het ontstaan van Bloodborne idee

    Het fantasy RPG aspect van de intereseerde Miyazaki vooral. Want op een gegeven punt ambieerde Miyazaki een carrierè in de game-industrie, maar schoof dat opzij toen hij een aanstelling kreeg bij Oracle Corporation. Maar dat vurige verlangen om te ontwikkelen keerde terug toen hij op een avond, op uitnodiging van een vriend, ICO ging spelen.

    Dat spel inspireerde me en liet me nieuwe mogelijkheden op het gebied van games. Nu ben ik de president van From Software en ontmoet daardoor veel andere CEO’s.âHet zijn zulke vreemde mensen, ze fascineren me. Soms ontwikkel ik een eindbaas die geinspireerd is op een van hen.

    Bloodborne is op 25 maart exclusief uitgekomen voor PS4 en is nu al door iemand binnen 44 minuten(!) uitgespeeld.

    Demon's Souls

    Verkijgbaar vanaf 25 june 2010

    Meer over deze game

    © 2005 - 2020 XGN B.V. Alle rechten voorbehouden.