Assassin's Creed Unity moet cinematografische beleving worden

    Assassin's Creed Unity zal bewust op dertig frames per seconde draaien, in plaats van zestig. Dit komt de cinematografie meer ten goede. Dat laat Nicolas Guérin, world level design director bij Ubisoft, weten.

    Guérin vertelt in een interview dat Ubisoft een lange tijd zestig frames per seconde voor ogen had, maar in de ontwikkelfase ondervond dat dit niet zo'n goed idee was. Assassin's Creed Unity kwam er niet echt uit te zien en oogde op een gegeven moment ongeveer als de film The Hobbit; volgens Guérin "erg vreemd".

    Assassin's Creed Unity draait op dertig frames per seconde

    Door de dertig frames per seconde ziet Assassin's Creed Unity er straks cinematografisch goed uit, vervolgt Guérin. En dat is precies de ervaring die Ubisoft zijn spelers wil meegeven. Overigens heeft Guérin niets tegen zestig frames per seconde, maar hij benadrukt dat dat meer geschikt is voor shooters en niet actie-avonturen games.

    Assassin's Creed Unity ligt vanaf 13 november in de winkels. Spelers gaan een avontuur tegemoet in de Franse revolutie. Een preview, met de focus op de co-op, staat inmiddels online. Bezoek voor meer informatie de officiële website van Assassin's Creed Unity.

    Assassin's Creed Unity

    Verkijgbaar vanaf 13 november 2014

    Meer over deze game

    © 2005 - 2020 XGN B.V. Alle rechten voorbehouden.