Snapchat reclames niet langer over te slaan

De app gaat experimenteren met advertenties die niet over zijn te slaan. Na de nieuwe update van vorige week met de nieuwe layout, is er besloten nog een stapje verder te gaan. De advertenties duren zes seconden, hebben wat weg van tv-reclames en zijn dus niet meer over te slaan. Je wordt dus gedwongen om naar de reclame te kijken.

Tot voorheen duurde advertenties vaak maar 2 seconden, en waren ze ook over te slaan. Adverteerders zoals Disney, NBC en Viacom waren hier niet blij mee, omdat hun reclames simpelweg niet goed werden bekeken. Snapchat hoopt met deze update meer views te krijgen.

Gedwongen kijken

Tot voorheen kwam er af en toe een advertentie voorbij als je snapstories bekeek, maar deze waren altijd over te slaan en bovenin het scherm stond hoe lang te advertentie nog duurde. Zowel in de verhalen van de vrienden, als in de Discover-functie met gesponserd feed gebeurde dit. Nu zijn ze niet meer over te slaan door op het scherm te tikken, en bovenin staat ook niet aangegeven hoe lang de advertentie nog duurt.

Het goede nieuws is dat de advertenties alleen voorbijkomen bij de Discover-functie van de app. Je kunt dus nog reclame-vrij snapstories van je vrienden bekijken.

De eerste Snapchat reclames

Misschien heb je ze al voorbij zien komen, maar de eerste advertenties waar de app mee test gaan over Deadpool 2 en de Samsung Galaxy S9.