Er zijn veel klachten binnengekomen op de website van alle storingen. De overboekingen van gebruikers hebben namelijk vertraging opgelopen, hierdoor kan het salaris van mensen later binnenkomen. De vertraging lijkt te gelden voor zowel overschrijvingen via de app als via het internet.

ABN Amro storing wellicht vandaag nog verholpen

Bij enkele gebruikers is geld dat afgelopen vrijdag (9 februari) binnen had moeten komen nog steeds niet op hun rekening gestort. In veel gevallen is dit het salaris of leefgeld waar boodschappen van gekocht moeten worden. Mensen melden zelfs geld te hebben moeten lenen van vrienden of familie omdat er anders geen geld was voor eten.

Ook op Twitter begonnen de eerste melding binnen te komen deze ochtend. Een woordvoerder van ABN Amro antwoord hierop dat de overboekingen dus een vertraging hebben. Dit was alleen als antwoord op een vraag, er is nog geen officiële tweet naar buiten gebracht over de storing. Naar verwachting van de ABN Amro zullen de vertraagde overboekingen vandaag nog worden verwerkt.

Meer storingen bij banken

Banken lijken de laatste maanden zwaar de dupe te zijn van storingen. Zo had de ABN Amro hiervoor nog enkele storingen en had de Rabobank onder andere last van een DDoS-aanval die een storing veroorzaakte.

Update

Er is wederom een storing aan de gang bij de ABN Amro. Gisteravond waren de klachten van de storing zo goed als weg, maar sinds deze ochtend is het opnieuw raak.

Vanaf ongeveer 8 uur vanochtend kwam er weer meldingen binnen over een storing. Dit keer ligt het probleem voornamelijk bij het inloggen via het internet of de app en het betalen met iDeal. Een klant van de ABN Amro meldt ook niet te kunnen pinnen wanneer zij wilde afrekenen in een winkel. Waar deze storing door komt en wanneer deze is opgelost, is nog onbekend.