Om de online verbindingen van bij de release van Call of Duty WW2 te tackelen, werd er vorige week een patch gelanceerd. Deze zorgde er alleen voor dat de issues erger werden, waarop Sledgehammer besloot om het roer lichtelijk om te gooien. Zo werden de dedicated servers, waarmee je je eigen server kan toe eigenen en online games kunt starten, omgewisseld voor een betaalmodel. Dit om de druk op de servers te verminderen.

Ook de Social Hub van de Headquarters modus gaat op de schop. Het was oorspronkelijk de bedoeling dat maximaal 48 spelers elkaar online konden ontmoeten daar, maar vanwege te veel druk op de servers werd dit teruggeschroefd naar één. Anderen konden enkel deelnemen als jij ze uitnodigden. Dit leek ene tijdelijke oplossing te zijn, maar Sledgehammer maakte bekend dat dit wel een tijd zo blijft.

Call of Duty WW2 veranderingen moeten game stabiliseren

De aankomende update zullen dan ook in het teken staan van stabilisatie, zo kondigde Sledgehammer aan op hun blog. Zo staat er al een patch voor de PC versie van Call of Duty WW2 klaar, maar deze wordt pas gelanceerd als bovengenoemde issues aangepakt zijn. Lees de volledige blog terug om op de hoogte te zijn van alle veranderingen in de game.

Call of Duty World War 2 kwam 3 november uit voor de PlayStation 4, Xbox One en PC. Ben je ondanks de problemen toch geïnteresseerd in de game? Dat komt dan goed uit, want je kunt het spel vrijwel overal kopen.