Op 19 mei tweette Mike Ybarra dat ontwikkelaars zelf mogen bepalen hoe ze de kracht van Project Scorpio kunnen gebruiken en dat er geen limiet zit op de framerate. Dit riep natuurlijk een aantal vragen op, want Xbox One en Xbox Scorpio spelers kunnen over een tijdje online tegen elkaar spelen. Als de ene console een hogere framerate heeft is het natuurlijk niet helemaal eerlijk, want dan zijn de Xbox Scorpio spelers in het voordeel. Vandaag liet Ybarra zich verder uit over deze vraag van veel Xbox fans en andere gamers.

Ontwikkelaars bepalen Xbox Scorpio framerate

Ybarra gaf vandaag aan dat het volledig van de ontwikkelaars afhankelijk is hoe hoog de framerate van een game wordt en of er verschillen zijn tussen de Xbox One en de Xbox Scorpio. Op de vorige E3 werd onthuld dat spelers dezelfde games op de Xbox One en Scorpio kunnen spelen en multiplayer is hier natuurlijk een belangrijk onderdeel van. In theorie is het dus mogelijk dat spelers op de Xbox One en Xbox Scorpio het in verschillende framerates tegen elkaar op moeten nemen. Het is dus nog afwachten hoe de ontwikkelaars invulling gaan geven aan de mogelijke verschillen tussen framerates tussen de consoles.

Op de E3 2017 zullen we meer horen over de Xbox Scorpio. Bekijk onze Xbox Scorpio special om meer te weten te komen over deze aankomende console van Microsoft.