Tijdens een interview in New York heeft Hideo Kojima wat informatie losgelaten over zijn nieuwe game Death Stranding. Er gaan veel geruchten over wie er precies in de game speelt, en wat er gaat gebeuren in het verhaal van de game.

Volgens Kojima gaat de productie van Death Stranding "goed". Dit antwoord is natuurlijk niet erg omschrijvend, maar de Japanse gameontwerper ging verder met zijn verhaal.

Kojima zette de hypothetische situatie uiteen, namelijk dat het hoofdpersonage (gespeeld door Norman Reedus) door New York loopt, om vervolgens te verklaren dat hij dit slechts als analogie gebruikt en dat Death Stranding zich niet afspeelt in New York. En daar stopte zijn gebruik van stijlmiddelen niet.

Hij legde uit dat hij en zijn team New York gebruikt hebben als voorbeeld om aan te geven dat ze de engine van Death Stranding aan het testen zijn. Deze engine heet de Decima Engine en werd onder andere ook gebruikt in Until Dawn en Horizon: Zero Dawn. Kojima Productions, de ontwikkelaar die Death Stranding maakt, wil zien of de engine goed werkt en of de game er mooi uitziet.

Death Stranding verhaal al vrij ver in ontwikkeling

Het verhaal werd nog een beetje waziger toen Kojima in details trad. Hij vergeleek de details die al bekend zijn met "als het hoofdpersonage naar een Italiaans restaurant zou gaan". De elementen van het verhaal die dan al bepaald zijn is wie "hij daar gaat zien" en "wat hij daar eet".

Kojima zei dat zijn team dan nog werkte aan "wat voor tafel het dan precies is, wat voor details er in het restaurant zijn en wat er in dit restaurant precies op het menu staat." Waarom Kojima dit hypothetische restaurant aanhaalt is niet helemaal duidelijk, maar wij denken niet dat Death Stranding iets te maken gaat hebben met de Horeca industrie. Wij gokken echt niet dat Death Stranding een soort Overcooked wordt.

Wanneer de release van de game precies zal zijn is nog niet bekend.