Snapchat en Uber behoren tot de meeste waardevole startups van de wereld en beschikken over miljoenen dollars. Toch hebben de bedrijven problemen met het aantrekken van de beste technische talenten uit deze tak van sport. Snapchat lokt Uber medewerkers daarom met een speciale filter om ze zo over te halen om bij Snapchat te solliciteren.

Snapchat lokt Uber medewerkers met een geolocatie-filter

Een bron die werkt in het hoofkantoor van Uber in San Francisco merkte woensdag op dat Snapchat een nieuwe geolocatie-filter gebruikt. Met deze filter doet Snapchat een poging om Uber medewerkers te werven. De speciale filter toont de tekst ‘’Word je gek van deze plek?’’ met daarbij een verwijzing naar de vacaturepagina van Snapchat en zielige Snapchat ‘spookjes’ in gele taxi’s. De filter is alleen beschikbaar voor mensen die zich op het terrein van de Uber hoofdkantoor bevinden.

"Het zijn unieke en speelse manieren van het werven van personeel.", zei Jill Hazelbaker, een woordvoerder van Snapchat. De functie zou volgens het bedrijf maar op een ‘’handvol locaties’’ worden aangeboden.

Uber heeft nog geen reactie gegeven op het bericht.