In een persbericht van de voetbalclub uit Eindhoven wordt gesproken over een samenwerking die moet gaan zorgen voor een nauwere samenwerking tussen beide partijen. Dit moet ervoor zorgen dat "de game, spelers en afdelingen van de club zoals de PSV Fan Store, elkaar in de komende jaren nog verder gaan versterken".

Ook gaat het voor content zorgen op de social media-kanalen van PSV en EA, zoals afgelopen jaar ook al meerdere keren is gedaan. Verder wordt er gesproken over hoe de spelers komend seizoen in het zonnetje gezet zullen worden als ze geselecteerd worden voor het EA SPORTS FIFA Team of the Week. Frans Janssen, commercieel directeur van PSV, heeft het volgende te zeggen over de samenwerking:

“We zijn erg verheugd dat we de bestaande samenwerking met EA hebben omgezet in een partnership. Dit onderstreept onze ambities om PSV Esports de komende jaren sportief en commercieel verder uit te bouwen. De steun van een internationaal merk als EA is daarin van grote waarde.”

In het verleden is gebleken dat voetbalclubs wel vaker samenwerken met EA voor de release van FIFA. Zo kwamen er vorig jaar nog een aantal speciale edities uit van de game die volledig in het teken stonden van onder andere Ajax, PSV en Feyenoord.

FIFA 20 wordt anders dan voorheen

Toch wordt FIFA 20 dit jaar een stukje anders dan normaal voor Nederlandse fans. De game krijgt nieuwe Nederlandse commentatoren en voor het eerst in tijden ontbreekt een grote club in de game. Juventus heeft namelijk een deal met PES gesloten en zal dit jaar exclusief in de titel van Konami te vinden zijn. Ook de gameplay gaat op de schop, zoals je in de trailer bovenaan dit bericht kunt zien.