Metro Exodus gameplay behandeld: Seizoenen, vijanden, karma en meer!

Grafische pracht en praal?

De Metro Exodus gameplay die we voorgeschoteld kregen, werd aangedreven door de nieuwe hardware die je op dit moment kan kopen, afgespeeld op een gigantisch 4K-scherm. Het moge duidelijk zijn dat de grafische kant die we van Metro hebben gezien piekfijn was. Hoogste settings, V-sync uit (tessellation stond ook uit want was voor deze build nog niet geoptimaliseerd) en geen enkele hik onder (in ieder geval) 60FPS. Een blik op het beeldscherm van de spelers op een Xbox One X naast ons, laat zien dat ook die gamers zich negens druk om hoeven te maken.

Pas zodra we op de opname-setup werden gezet, leek het één en ander te veranderen. Denk aan settings die een stuk lager stonden, graphics die overduidelijk een stuk minder waren (nog steeds mooi, daar niet van, maar niet zo mooi als je misschien mag verwachten met een RTX 2080 Ti in de PC geschroefd) en zelfs emmers aan input-lag in het geval van de PC naast ons. Let wel, dit is nog niet de release-build en er werd gemeld dat enkele grafische ‘hickups’ nog weggewerkt zouden worden.

In gesprek met de brand manager van Deep Silver werd ons ook beloofd dat je met gemiddelde hardware al een heel eind zal komen. De officiële specs moeten nog bekend worden gemaakt en ook de drivers zullen in de loop naar de release beschikbaar worden gemaakt. In eerste instantie in het voordeel van Nvidia-gebruikers.

Metro Exodus gameplay als warmhoudertje tot de release!

In Londen hebben we niet alleen de game voor de derde keer (deze keer met andere, nieuwe levels) mogen spelen, ook is er wat Metro Exodus gameplay opgenomen die getoond zal worden. Veel is het misschien niet, maar tot aan de release op 15 februari, zal het hopelijk genoeg zijn om jullie alvast in de stemming te komen. Dan wordt je als Artyom losgelaten in de bizarre en epische wereld van Metro Exodus!