Metro Exodus gameplay besproken - Kneiterhard overleven [gespeeld op gamescom]

Non-lineaire levels

De ontwikkelaar van Metro Exodus belooft grote sandbox-achtige gebieden waar er meerdere wegen naar Rome zijn, wat tijdens onze tijd met de game wel duidelijk werd. Hoewel het level dat we speelden in opzet lineair was (met een begin en een einde), was de manier waarop je daar kon komen heel erg verschillend. In het beboste gebied waar de Metro Exodus gameplay demo zich afspeelde kon je over de grond tussen de gemuteerde wolven blijven lopen, of er voor kiezen om tussen de bomen op dunne balken te balanceren.

In tegenstelling tot de nucleaire winter die je misschien verwacht bij een Metro game, konden wij de game in een heel ander jaargetijde spelen. Het was namelijk herfst-achtig met weinig sneeuw te bekennen. Het lijkt erop dat de game qua omgevingen meer variatie gaat hebben dan in de eerdere Metro games, met ook meer droge gebieden zoals een woestijn. Wij hebben dat nog niet kunnen zien, maar wat wij konden spelen was al een goed voorproefje.