3 dingen die je moet weten over de LEGO DC Super-Villains gameplay [gespeeld op gamescom]

1. Wat nog meer opviel

Je moet je voorstellen: als je op gamescom rondloopt, heb je meestal maar kort tijd om een spel te checken. De gemiddelde afspraak duurt 30 minuten. Dat was voor deze LEGO-game ook het geval. 15 minuten bestaat uit een presentatie, waarna je maar tien minuutjes de tijd hebt om een game te ‘testen’.

Enfin, we willen jullie niet onthouden wat ons nog meer opviel. Wat gezegd is tijdens de presentatie, maar wat we helaas nog niet zelf hebben kunnen ervaren is dat diverse abilities van de poppetjes, aangepast kunnen worden. Een nieuwe feature dus.

Iets anders wat nieuw is en wat we wel hebben ervaren is dat je nu tijdens gevechten, zodra een vijand dichterbij is, op rondje kunt drukken. Zodra je dit doet zijn er dan meerdere manieren om een vijand met de grond gelijk te maken.

Last but not least, er zijn niet alleen schurken! De titel doet misschien vermoeden dat deze LEGO-game alleen de bad guys toont, maar dat is niet het geval. Ja, ze staan centraal. Maar nee, spelers kunnen ook een paar helden onder de knoppen hebben. Zo zagen we bijvoorbeeld een eekhoorn voorbij komen en Granny Goodness.