Waarom LEGO DC Super-Villains?

Tijdens het interview met Parsons over de release van LEGO DC Super-Villains, vertelde hij dat het team een game wilde maken die de focus vooral legde op de schurken. Het viel Parsons en zijn team op dat mensen vaak in hun vorige DC games de schurken vrij wilden spelen. In plaats van continu de held te spelen, krijgen spelers met LEGO DC Super-Villains nu eindelijk ook de kans om vooral als schurk te spelen.

De schurken moeten kleurrijk en vooral grappig overkomen. Ook is het idee om als een schurk te spelen compleet anders voor de spelers vergeleken met de vorige games. Op de vraag of er ook in de toekomst een versie voor de Marvel fans zou komen, zei hij het volgende:

"We wilden er echt zeker van zijn dat de volgende DC game zo goed mogelijk zou zijn. Om dat te doen moesten we wel schurken maken. Wat voor games we in de toekomst zullen maken weet ik nog niet. Wie weet komt er ooit een Marvel versie."

Er zullen genoeg toffe personages in de game voor komen, zoals Captain Cold en Reverse-Flash, maar ook The Joker en Harley Quinn zullen niet ontbreken. Alle personages hebben hun eigen unieke features en mogelijkheden, zoals Clock King, die met kleine knallende klokken alles omver blaast. Ook krijg je de mogelijkheid om volledig je eigen personage te creëren, die deel van het verhaal uitmaakt.