Niet alleen konden we de game zien en mochten we met de Just Cause 4 gameplay aan de slag tijdens gamescom, maar ook hadden we een interview met Maria Saint Martin, een van de designers bij de Avalanche Studios, de ontwikkelaar van de game. De ontwikkelaar maakte, net als de gameplay, duidelijk dat het draait om plezier. Die wordt alleen maar versterkt door alle nieuwe mogelijkheden van het vierde deel in de serie.

Je kunt het zo gek niet bedenken

Met de Just Cause 4 gameplay is meer mogelijk dan ooit tevoren. Dankzij een scala aan nieuwe mogelijkheden van Rico’s grijphaak kun je veel meer gekke creaties maken. De grijphaak heeft nieuwe mogelijkheden, waaronder de Air Lifter (ballonnen die je kunt opblazen met een druk op de knop) en Boosters (raketten die met een druk op de knop afgaan). Het zijn deze twee waarmee je vooral gekke creaties kunt maken als het op de Just Cause 4 gameplay aankomt.

Het komt er op neer dat wanneer je het kunt zien, je het waarschijnlijk ook kunt doen. Elke functie van de grijphaak heeft namelijk nog modificatiemogelijkheden (mods) die je nog specifieker te werk laten gaan. Je kunt met de Air Lifter bijvoorbeeld instellen hoe hoog de ballonnen iets laten vliegen. Hierdoor is de wereld van Just Cause 4 je eigen speeltuin.