Beste Games van dit Moment

Demon’s Souls Review - Moderne klassieker

Wie had in 2009 gedacht dat een kleine exclusive op de PlayStation 3 een compleet nieuw genre zou creëren. Sony zag het zelfs niet eens voor zich, gezien Demon’s Souls op de PS3 buiten Japan niet door de PlayStation-maker werd uitgegeven. Nu, meer dan tien jaar later, is de cultklassieker terug in een modern jasje als launchgame voor de PlayStation 5. Of de complete remake van Bluepoint Games in de smaak valt, lees je in onze Demon’s Souls review.

Spider-Man Miles Morales Review - Nieuwe generatie

Toen in 2018 de uitstekende Marvel’s Spider-Man werd afgeleverd door Insomniac Games bleven fans achter met meerdere cliffhangers en de vraag wanneer hoe lang een vervolg uitbleef. Twee jaar later verrast de studio vriend en vijand met een compleet nieuw Spidey-avontuur met Peters protege Miles Morales in de hoofdrol. Of de jonge leerling op zichzelf kan staan in dit avontuur op de PlayStation 5, lees je in onze Spider-Man Miles Morales review.

Astro's Playroom Review - Ultieme PS5 test?

Next-gen is hier! Astro’s Playroom is de eerste officiële PS5 game die nergens anders te spelen is. Een logische keuze, gezien de platformer met het schattige robotje volledig gebouwd is rondom de nieuwe DualSense controller. In onze Astro’s Playroom review lees je of het korte avontuur meer is dan een demo voor de PlayStation 5!

PlayStation 5 Review - Sony toont ballen

Kleuren mooier van het beeld laten spatten via betere hardware kan iedereen, maar aan het roer gaan staan om vernieuwing in gaming te introduceren: dat vraagt om lef. Voor Sony is het de insteek van de PlayStation 5. In onze PlayStation 5 review lees je of al die nieuwe, futuristische features het schip in de goede richting sturen.

Assassin's Creed Valhalla Review - De third party aftrap op next-gen

Elke paar jaar pakt Ubisoft de geschiedenisboeken er weer bij om ons mee te nemen naar een ander tijdperk. Dit jaar lijkt die ontsnapping naar een oude wereld meer welkom dan ooit, want hele dagen binnen zitten is geen pretje. Gelukkig hebben we een soort animus met Assassin's Creed Valhalla. Hoe de game erin hakt op de oude én nieuwe consoles lees je in deze review!

Devil May Cry 5 Special Edition Review - Capcom pakt uit

Devil May Cry 5 heeft een nieuw jasje gekregen ter ere van de next-gen release. De nieuwe consoles doen de game zichzelf overstijgen, maar de nieuwe content is waar het om te doen is. Niemand minder dan Vergil komt voorbij in deze release. Of Capcom het next-gen feestje compleet te maken lees je in deze Devil May Cry 5 Special Edition review!

Hitman 3 Review - Het einde van een tijdperk

Nog één keer mogen we genieten van de open werelden die de nieuwe Hitman games rijk is. Met nieuwe levels, nieuwe gadgets en nieuwe vijanden is Hitman 3 de meest complete game in de serie tot dusver. Waarin dat jarenlange sleutelen heeft geresulteerd, lees je in de Hitman 3 review.

Sackboy: A Big Adventure Review - Glorieuze terugkeer van ons geliefde zakpoppetje

Nintendo heeft Mario, Microsoft heeft Master Chief. Sony heeft lang gezocht naar een vergelijkbare iconische figuur. Snake, Kratos en Nathan Drake streden erom, maar uiteindelijk viel de eer te beurt aan Sackboy, een vrolijk, ietwat stoffig zakpoppetje en de slogan “Play, Create, Share”. Nadat Sackboy zijn kunsten mocht vertonen op de handhelds en PS3 en PS4, verschoof echter de aandacht van Sony naar een nieuwe held en werd Sackboy bruut ingeruild voor Astro, de hippere, glanzende robot. Maar Sackboy zou Sackboy niet zijn als hij bij de pakken neer zou gaan zitten, dus nu, bij de lancering van de PlayStation 5 is hij terug, pluiziger en vrolijker dan ooit!

Yakuza Like a Dragon Review – Geen brawler meer, maar een RPG

Heel wat harten zijn gebroken toen het na zes delen over was met de avonturen van Kazuma Kiryu. De jongen, met een draak als tattoo op zijn rug, nam ons mee naar hartveroverende games. Verhalen die geregeld goed waren voor een lach en een traan. De vraag is of de nieuwe protagonist, Ichiban Kasuga, ons net zo kan beroeren in een nieuw Yakuza deel. Dit is de Yakuza Like a Dragon review.

Puyo Puyo Tetris 2 Review – Puzzelen als een malle!

Tetris is een wereldwijd bekend fenomeen. Blokjes stapelen is al jaren populair en er zijn dan ook talloze varianten van, zoals Puyo Puyo wat net wat anders werkt . De puzzelgames kruisten zich eerder al voor een vermakelijke mix, maar zijn nu weer terug om nog flink wat uitdaging te bieden in één schattige mix. Hoewel dit garant staat voor urenlang vermaak, zijn er wel wat blokjes in de verkeerde rij geplaatst.

The Pathless Review – Brengt niks nieuws, maar is wel tof

Waar ontwikkelaar Giant Squid je eerder een enorme oceaan vol bijzondere wezens liet verkennen in Abzû, mag je nu een mysterieuze wereld redden van de ondergang. The Pathless is een open- wereld puzzlegame die je alle vrijheid geeft die je maar kan wensen, maar brengt niet echt iets nieuws met zich mee.

Call of Duty: Black Ops Cold War Review – Ouderwets knallen

Twee jaar geleden kwamen Activision en Treyarch met de titel Call of Duty: Black Ops 4. Wat ons toen verbaasde was dat een singleplayer campaign nergens te vinden was. Hier werd de focus gelegd op multiplayer en Battle Royale. Ditmaal keert de Black Ops-franchise terug naar zijn oude, maar vertrouwde verleden: Een singleplayer, multiplayer en zombies-modus. In onze Call of Duty: Black Ops Cold War review lees je of dit een schot in de roos is of een losse flodder uit je speelgoedwapen.

DiRT 5 Review - Toe aan indrukwekkende next-gen games

Codemasters heeft rally teruggebracht naar chaotische races en arcade gameplay. Weet de serie met DiRT 5 op de huidige generatie consoles indruk te maken? Je leest het in deze DiRT 5 review.

FIFA 21 Review – Career Mode als reddende engel

Het is het moment van het jaar waar menig voetbalfan op heeft zitten wachten. FIFA 21 is hier. Met steeds meer wedstrijden zonder publiek, is FIFA 21 een manier om even te ontsnappen van alle coronaregels. In onze review van FIFA 21 lees je of de game een schot in de roos is, of juist een poeier uit het stadion.

NBA 2K21 Review – Proeven van het voorgerecht

Waar FIFA nog wat concurrentie krijgt van voetbalgames PES en Football Manager, kent NBA 2K totaal geen tegenstrijd. Ook dit jaar is NBA 2K21 de enige echte game voor basketbal liefhebbers. In zijn voorganger leek het er al op dat 2K het plafond wel bereikt was. De ontwikkelaar legt de hoop op de PS5 en Xbox Series X. 2K21 lijkt daarom niet eens meer de moeite te nemen en ook niet echt een vernieuwing aan de serie te brengen. Is 2K21 op de huidige generatie nog de moeite waard, of kan je toch beter wachten tot je die om kan wisselen voor next-gen?

Godfall Review - De eerste echte looter-slasher

Godfall is een van de PlayStation 5 launch titels, die er zeker prachtig uitziet. De graphics van de game voldoen aan de hoge PS5-verwachtingen. De makers van Godfall wilden een nieuw genre in de gamewereld brengen door te komen met de zogenoemde looter-slasher. Of de PS5 launchtitel een aanrader is lees je in onze Godfall review.

© 2005 - 2021 XGN B.V. Alle rechten voorbehouden.