Beste Games van dit Moment

Demon’s Souls Review - Moderne klassieker

Wie had in 2009 gedacht dat een kleine exclusive op de PlayStation 3 een compleet nieuw genre zou creëren. Sony zag het zelfs niet eens voor zich, gezien Demon’s Souls op de PS3 buiten Japan niet door de PlayStation-maker werd uitgegeven. Nu, meer dan tien jaar later, is de cultklassieker terug in een modern jasje als launchgame voor de PlayStation 5. Of de complete remake van Bluepoint Games in de smaak valt, lees je in onze Demon’s Souls review.

Doom Eternal: The Ancient Gods DLC Review – Niemand is veilig voor Doomguy!

De Doomslayer keerde met Doom Eternal knallend terug en schopte de konten van zowel demonen als engelen. Met de release van Doom Eternal: The Ancient Gods part 1 mag Doomguy wederom terugkeren om het eerste deel van de laatste loodjes te leggen. In onze review lees je of dat uitbreidings-avontuur net zo’n succes is als Eternal zelf!

Mafia Definitive Edition Review - Een geslaagde remake van een classic?

Als we het hebben over klassiekers in het maffia-genre, dan komen we al snel uit bij namen als The Godfather, Goodfellas en natuurlijk Mafia: The City of Lost Heaven. Maar is het wel een goed idee om zo’n classic helemaal opnieuw te laten maken? Dat lees je in onze Mafia Definitive Edition review!

Pikmin 3 Deluxe Review – Schattig, strategisch en compleet!

Als Nintendo ergens goed in is, dan is het wel in het neerzetten van een ontzettend schattige franchise. Met Pikmin heeft Nintendo zo’n franchise in handen. Het is dan ook niet gek dat Pikmin al drie delen kent, waarvan Pikmin 3 nu een Deluxe variant op de Switch krijgt. De game verpakt strategie op een schattige manier en dit keer met een echte Deluxe upgrade. In onze Pikmin 3 Deluxe review lees je er alles over.

Spider-Man Miles Morales Review - Nieuwe generatie

Toen in 2018 de uitstekende Marvel’s Spider-Man werd afgeleverd door Insomniac Games bleven fans achter met meerdere cliffhangers en de vraag wanneer hoe lang een vervolg uitbleef. Twee jaar later verrast de studio vriend en vijand met een compleet nieuw Spidey-avontuur met Peters protege Miles Morales in de hoofdrol. Of de jonge leerling op zichzelf kan staan in dit avontuur op de PlayStation 5, lees je in onze Spider-Man Miles Morales review.

Astro's Playroom Review - Ultieme PS5 test?

Next-gen is hier! Astro’s Playroom is de eerste officiële PS5 game die nergens anders te spelen is. Een logische keuze, gezien de platformer met het schattige robotje volledig gebouwd is rondom de nieuwe DualSense controller. In onze Astro’s Playroom review lees je of het korte avontuur meer is dan een demo voor de PlayStation 5!

Dragon Quest XI S Review - De definitieve versie?

Inmiddels is er bijna geen gamer meer die nog niet heeft gehoord van Dragon Quest XI S. De game die in 2017 verscheen kreeg in 2019 een speciale, vernieuwde versie voor de Switch. Dragon Quest XI S: Echoes of an Elusive Age - Definitive Edition is de naam van de game en die is na een jaar exclusiviteit nu ook eindelijk op de PlayStation 4, Xbox One en PC speelbaar. Of de game nog steeds een pareltje is, lees je in onze Dragon Quest XI S review.

PlayStation 5 Review - Sony toont ballen

Kleuren mooier van het beeld laten spatten via betere hardware kan iedereen, maar aan het roer gaan staan om vernieuwing in gaming te introduceren: dat vraagt om lef. Voor Sony is het de insteek van de PlayStation 5. In onze PlayStation 5 review lees je of al die nieuwe, futuristische features het schip in de goede richting sturen.

Tony Hawk’s Pro Skater 1+2 Review - Weer aan de top

Een skateboard onder de arm, een walkman met punk/rock en schaafplekken van top tot teen; het is een typisch beeld van de eind jaren negentig. De legendarische Birdman zag de piek van zijn carrière en kreeg zelfs zijn eigen gamereeks: Tony Hawk’s Pro Skater. Anno 2020 is het eindelijk tijd voor een complete remake van Tony Hawk’s Pro Skater 1+2. Of de gameplay in een nieuw jasje anno 2020 nog werkt, lees je in onze Tony Hawk’s Pro Skater 1+2 review!

Assassin's Creed Valhalla Review - De third party aftrap op next-gen

Elke paar jaar pakt Ubisoft de geschiedenisboeken er weer bij om ons mee te nemen naar een ander tijdperk. Dit jaar lijkt die ontsnapping naar een oude wereld meer welkom dan ooit, want hele dagen binnen zitten is geen pretje. Gelukkig hebben we een soort animus met Assassin's Creed Valhalla. Hoe de game erin hakt op de oude én nieuwe consoles lees je in deze review!

Crash Bandicoot 4 It's About Time Review - Overgoten met een 2020 sausje!

Crash Bandicoot is terug. Dat werd wel eens tijd! In een knotsgek avontuur mogen we weer tal van levels doorlopen waarin we stappen maken in het dwarsbomen van het Neo Cortex zijn duivelse plannetjes. Crash Bandicoot 4 It’s About Time komt dicht in de buurt van wat de klassieke PlayStation games allemaal voor elkaar wisten te krijgen. Ja, dit avontuur is gaaf om te doorlopen!

Marvel's Spider-Man Remastered Review - Waardige grafische update

Het origineel van Marvel's Spider-Man kwam twee jaar geleden pas uit, toch is er nu al een remaster beschikbaar voor de PS5. Helaas is de remaster alleen beschikbaar als je de Ultimate Edition van Spider-Man Miles Morales aanschaft. Wij zijn toch even gaan kijken naar wat voor nieuws de remaster allemaal te bieden heeft.

MSI Aegis Ti5 Review - Futuristische verschijning

Wie het land van PC-gaming wil betreden kan soms door de bomen het bos niet meer zien. Een bakbeest vinden dat je één keer koopt waarna je jaren ongestoord geniet van de nieuwste games in de allermooiste kwaliteit voelt voor nieuwkomers alsof je in het donker zoekt naar een speld in een hooiberg. Hier wil MSI met de MSI Aegis Ti5 verandering in brengen. Of het nieuwe paradepaardje aanslaat, lees je in onze MSI Aegis Ti5 review.

Wasteland 3 Review - De postapocalytische kou in

Het eerste deel in de Wasteland serie stamt al uit 1988. Inmiddels heeft ontwikkelaar InXile de smaak te pakken en volgt na het tweede deel uit 2014 nu al deel drie. Is de serie nog steeds de moeite waard of laat de game je in de kou staan? Reis mee naar het koude Colorado.

World of Warcraft Shadowlands Review - Op naar het hiernamaals!

Met 15 jaar is World of Warcraft al behoorlijk op leeftijd, maar nog steeds wordt de MMO dagelijks door duizenden spelers gespeeld. Voorlopig is het einde van de game dan ook niet in zicht, maar toch wordt er een reis gemaakt naar het hiernamaals. Of dat een succesvol tripje is lees je in onze World of Warcraft Shadowlands review!

Bakugan: Champions of Vestroia Review - Grote dino-robots in een klein bolletje

Vreemde wezens in bolletjes, waar kinderen onderling mee trainen en vechten, in de hoop de beste trainer, oh nee, brawler te worden: het is duidelijk waar Bakugan de mosterd vandaan haalt. Toch doet de game dingen anders dan het grote Pokémon. Is het genoeg om de game op eigen benen te laten staan?

Devil May Cry 5 Special Edition Review - Capcom pakt uit

Devil May Cry 5 heeft een nieuw jasje gekregen ter ere van de next-gen release. De nieuwe consoles doen de game zichzelf overstijgen, maar de nieuwe content is waar het om te doen is. Niemand minder dan Vergil komt voorbij in deze release. Of Capcom het next-gen feestje compleet te maken lees je in deze Devil May Cry 5 Special Edition review!

Hitman 3 Review - Het einde van een tijdperk

Nog één keer mogen we genieten van de open werelden die de nieuwe Hitman games rijk is. Met nieuwe levels, nieuwe gadgets en nieuwe vijanden is Hitman 3 de meest complete game in de serie tot dusver. Waarin dat jarenlange sleutelen heeft geresulteerd, lees je in de Hitman 3 review.

Kingdoms of Amalur Re-Reckoning Review – Een koopje

Oude games krijgen de afgelopen jaren regelmatig een nieuw leven met opgepoetst uiterlijk en andere verbeteringen. Kingdoms of Amalur was acht jaar geleden al een prima game, waarin herrijzing uit de dood een aftrap was voor een enorme RPG. Nu herrijst dat avontuur beter dan ooit uit de dood in de Re-Reckoning editie, maar helaas herrijzen oude kwaaltjes ook mee.

Nickelodeon Kart Racers 2: Grand Prix Review – Goede kartgame

Maximum Games scheurt je huisgamer binnen met het tweede deel van Nickelodeon Kart Racers. Of je nu kiest voor SpongeBob Squarepants, The Turtles of andere Nickelodeon helden, het plezier spat eraf. Een goede racegame waarin bewezen wordt dat niet alle fun begint met een Mario-naam in de titel. Je leest er alles over in deze Nickelodeon Kart Racers 2: Grand Prix review.

Sackboy: A Big Adventure Review - Glorieuze terugkeer van ons geliefde zakpoppetje

Nintendo heeft Mario, Microsoft heeft Master Chief. Sony heeft lang gezocht naar een vergelijkbare iconische figuur. Snake, Kratos en Nathan Drake streden erom, maar uiteindelijk viel de eer te beurt aan Sackboy, een vrolijk, ietwat stoffig zakpoppetje en de slogan “Play, Create, Share”. Nadat Sackboy zijn kunsten mocht vertonen op de handhelds en PS3 en PS4, verschoof echter de aandacht van Sony naar een nieuwe held en werd Sackboy bruut ingeruild voor Astro, de hippere, glanzende robot. Maar Sackboy zou Sackboy niet zijn als hij bij de pakken neer zou gaan zitten, dus nu, bij de lancering van de PlayStation 5 is hij terug, pluiziger en vrolijker dan ooit!

Star Wars Squadrons Review - Een ware droomvlucht?

Wie van Star Wars houdt, heeft vast wel eens de droom gehad om met lightsaber het universum te redden. Sommigen dromen ervan om met lightsaber in hand ten strijde te trekken tegen het kwaad. Anderen doen dit liever vanuit de cockpit van een X-Wing of TIE Fighter. Laatstgenoemde staat centraal in Star Wars Squadrons en of die droom goed vervuld wordt, lees je in onze Star Wars Squadrons Review.

Tell Me Why Episode 3 Review - Sluitstuk van een familiedrama

Waar we bij een episodische game voorheen nog wel eens vele maanden op een nieuw deel moesten wachten, is dat bij Tell Me Why zeker niet het geval. Na episode 1 en 2 mogen we nu, 2 weken nadat het verhaal van Alyson en Tyler en hun traumatische jeugd begon alweer het laatste deel spelen.

Yakuza Like a Dragon Review – Geen brawler meer, maar een RPG

Heel wat harten zijn gebroken toen het na zes delen over was met de avonturen van Kazuma Kiryu. De jongen, met een draak als tattoo op zijn rug, nam ons mee naar hartveroverende games. Verhalen die geregeld goed waren voor een lach en een traan. De vraag is of de nieuwe protagonist, Ichiban Kasuga, ons net zo kan beroeren in een nieuw Yakuza deel. Dit is de Yakuza Like a Dragon review.

Age of Empires III: Definitive Edition Review - Klassieker met een nieuw likje verf

Age of Empires is voor veel RTS liefhebbers nog steeds een heilige graal. Nadat vorig jaar al de definitive editions van Age of Empires I en II uitkwamen en zeer succesvol waren, is het nu tijd voor het derde deel om een makeover te krijgen.

© 2005 - 2021 XGN B.V. Alle rechten voorbehouden.