STALKER en Saints Row zijn slechts twee games waarvan zeker is dat ze een reboot zullen krijgen in 2022. Van Skate en System Shock is vooralsnog enkel bekend dat de reboots in de maak zijn. Toch zijn er tal van andere fenomenale franchises die na jaren in de ijskast te hebben gestaan verdienen om een nieuw leven ingeblazen te worden. Wij zetten vijf van die titels op een rij die naar onze mening een extra kans verdienen!
Je favoriete serie begint van vooraf aan. Alles wat je tot dusver wist blijkt onzin. De hele machine wordt opnieuw opgestart en een bekende franchise wordt opnieuw (vanuit een andere hoek) belicht. Dat is wat we in de videogame-industrie een reboot noemen. De top 8 beste game reboots hebben we voor jou op een rijtje gezet.
De aanstormende trein die VR heet wijkt nergens voor uit. Alleen maar meer games worden gegrepen en krijgen een Virtual Reality versie. Maar welke titels zouden we graag in VR willen zien? Je leest het in deze top 10 VR games special!
Soms scheppen deze termen verwarring, soms worden ze door elkaar heen gebruikt, maar vaak weten mensen simpelweg niet wat het verschil is tussen de twee. Remakes en reboots zijn niet één en hetzelfde. Wij leggen in dit artikel uit waar de verschillen in zitten.
De PlayStation 4 ligt sinds 29 november in de Nederlandse winkels. Hoewel het apparaat de afgelopen maanden wegens tekorten vaker wel dan niet uitverkocht was, is de console volgens de laatste cijfers al meer dan zeven miljoen keer verkocht. Het is nu een half jaar na de lancering van de vierde PlayStation. Tijd om de balans op te maken: wat zijn de 20 beste PlayStation 4-games die tot nu toe zijn verschenen?
Het moment is daar! Tijd voor alweer een nieuwe PlayStation Store Update. Wil je weten wat voor een mooie dingen je deze week allemaal terugvindt in Sony's virtuele winkel? Neem dan een kijkje hieronder, waar wij de hoogtepunten voor jullie uitlichten.
De eerste Thief kwam uit in 1998 en was toen revolutionair in het stealth-genre: nooit eerder waren licht en geluid gameplayfactoren. Dat het spel daarom veel invloed heeft gehad op het stealthgenre, is logisch (maar daar gaan we in een andere special verder op in). In deze special gaan we kort in op elke game en hoofdrolspeler Garrett.
Onlangs zetten we onze vingers in Garretts huid, het hoofdpersonage uit de Thief reeks. We besloten de tekst met de woorden dat dit de game is waar je onmiddellijk een pre-order voor wilt plaatsen op de PlayStation 4. Sorry, inmiddels moeten we op die uitspraak terugkomen.
Het mag geen verrassing meer zijn: ook deze Xbox Live Update barst van de uitbreidingen. Maar wel van veel verschillende games, dus dat betekent voor ieder wat wils.
Het moment is daar! Tijd voor alweer een nieuwe PlayStation Store Update. Wil je weten wat voor een mooie dingen je deze week allemaal terugvindt in Sony's virtuele winkel, neem dan een kijkje hieronder, waar wij de hoogtepunten voor jullie uitlichten.
Twee maanden geleden kwam de eerste XGN Community Update van 2014 online, waarin bekend werd dat er vanaf dat moment elke twee weken een achievement zou worden uitgereikt aan de gebruiker die in die tijd de meeste bijdrage had geleverd aan de community. Inmiddels zijn we twee maanden en vier achievements verder en is het tijd om onder de vier genomineerden een prijs uit te reiken.
In de Thief-serie staat ongezien sluipen centraal. Maar af en toe is het erg handig om wat hulpmiddelen te hebben, want een goede dief is overal op voorbereid. In deze special bekijken we de tools die hoofdpersonage Garrett op zak heeft.
De schaduwen. In horrorgames creëren ze angst en spanning, terwijl ze in shooters kunnen dienen als tijdelijke verstopplaats. Voor stealth games zijn de schaduwen de basis voor de gameplay: gebruik ze constant om zo ongezien door hele levels te komen. XGN kruipt uit de schaduwen en kijkt naar de grondleggers van het stealth genre en dan vooral Thief.
Sluipen door de duisternis, een sleutelbos weggraaien van de riem van een bewaker om vervolgens een kluis open te maken en de hele buit mee te nemen. De Thief-reeks kent een aantal bijzondere momenten en ook de redactie van XGN heeft er een paar. Toch vragen wij deze vraag aan jullie: wat zijn jullie meest memorabele Thief momenten?
Als je erover nadenkt zijn er maar weinig goede stealth games voor handen, terwijl het zo heerlijk kan zijn om mensen sneaky te besluipen, te bestelen en zo nodig zelfs uit te schakelen. Gelukkig keert meesterdief Garrett dan ook snel terug. En hoe? Op een sensationele manier.
Thief wordt vaak genoemd als de grondlegger van het stealthgenre. Games als Metal Gear Solid, Splinter Cell en Hitman zijn allemaal gebaseerd op en geïnspireerd door de standaard die Thief: The Dark Project in 1998 voor sluipgames zette. In 2000 verscheen het tweede deel, maar met Deadly Shadows in 2004 werd de franchise opnieuw op de kaart gezet. Daarna bleef het jarenlang stil rondom de Thief-serie. Totdat de vierde game, kortweg 'Thief' geheten, in augustus dit jaar officieel werd aangekondigd.
Het stealthgenre heeft tijdens deze consolegeneratie een flinke transformatie doorgemaakt. Bij de Splinter Cell games kwam de nadruk meer op de actie te liggen en in Dishonored kwamen speciale krachten de hoek om kijken. Gaat de nieuwe Thief terug naar de basis van het genre?
Als je pak hem beet een tiental jaren geleden over de vloer kwam bij een fan van het stealth-genre, kon je je klokje erop gelijkzetten dat je zijn keyboard aan gruzelementen stukgeslagen op de vloer tegenkwam. En nee, dat kwam dan helemaal niet omdat de persoon in kwestie een soort The Incredible Hulk was. Hij was hoogstwaarschijnlijk enkel zojuist in-game ontdekt door een aantal bewakers in een van de Thief-games, supermoeilijke spellen. Misschien is het ook daarom dat de franchise een zeer selecte doelgroep aansprak en als een direct gevolg om en de nabij het jaar 2004 verdween. De donkere setting zo kenmerkend voor Thief vloeide over in de werkelijkheid. Bijna een decennium vervloog zonder Garrett, zonder de trial-and-error van Thief. Tot nu. Ontwikkelaar Square Enix is namelijk langs geweest met een setje defibrillatoren en heeft een van onze favoriete gamemascottes tot leven gewekt, halleluja!
© 2005 - 2024 Alle rechten voorbehouden.