Foto: XGN

Het lijkt erop dat steeds meer bedrijven E3 anders aanpakken. Nintendo houdt al enkele jaren een Nintendo Direct in plaats van een persconferentie. Sony slaat E3 2019 helemaal over. Het is dan ook niet vreemd om je in een wereld waarin elk bedrijf op een willekeurig moment informatie naar buiten kan brengen af te vragen waarom dat aan E3 verbonden zou moeten zijn. Het is ook niet echt een kwestie van moeten, maar het kan wel degelijk handig zijn.

5. E3 is de grootst mogelijke publiekstrekker

Je kunt als bedrijf wel besluiten dat je door het jaar heen op zelfgekozen momenten nieuws naar buiten brengt, maar daarmee bereik je voornamelijk je hardcore fans. Mensen die geen fan zijn, of wel fan zijn, maar misschien van maar één specifieke franchise kun je als bedrijf beter bereiken op E3. Dit is de tijd van het jaar dat gamers zich laten verleiden tot het kijken van een hele persconferentie terwijl ze eigenlijk maar op één game hopen.

Stel, je bent eigenlijk niet zo weg van de meeste Xbox games, maar Halo is helemaal je ding. In dat geval zul je Microsoft waarschijnlijk niet zo scherp volgen. Maar als je het vermoeden hebt dat er iets Halo-gerelateerds te zien zal zijn tijdens de conferentie van Microsoft op E3 2019 zul je die misschien kijken. En zo zul je een hoop games zien waar je niet specifiek naar op zoek was, maar die je misschien wel leuk lijken. Een win-win voor jou en Microsoft.