Beste gamelevels ooit – Wat is het?

Na het immense succes van The Legend of Zelda: Ocarina of Time staan ontwikkelaars Eiji Aonuma, Shigeru Miyamoto en Yoshiaki Koizumi voor een zware opgave. Hoe volg je een titel als Ocarina of Time namelijk op? Het team wil gamers niet weer lang laten wachten op een nieuwe Zelda-titel, want tussen Link’s Awakening en Ocarina of Time zit vijf jaar.

De echte uitdaging volgt pas als Miyamoto een idee oppert aan Aonumu om een opvolger te maken van Ocarina of Time binnen één jaar. De 3D-modellen die gebruikt zijn in de Nintendo 64-titel, de engine en vele andere aspecten worden overgeheveld naar project Zelda: Gaiden, de tijdelijke werktitel voor Majora’s Mask.

Al snel komt het idee bij de heren bovendrijven over een drie dagen systeem in de titel om meer diepgang in de wereld aan te brengen. De rest volgt ook snel, want met maskers krijgt Link andere gaven of verandert hij in één van de drie centrale personages: een Goron, Zora of een Deku Scrub. Personages die allemaal centraal staan in hun eigen dungeon en de puzzels zo snel mogelijk moeten oplossen plus het verslaan van de eindbaas.

De gamer wordt constant tot het uiterste gebracht om zo snel mogelijk tempels te voltooien, mensen in het centrale stadje Clock Town te helpen met hun dagelijkse problemen en natuurlijk het neerstorten van de maan op de wereld Termina te voorkomen. En voor al deze klussen heb je slechts drie dagen, oftewel 72 uur, de tijd. Gelukkig kan jij met je ocarina de tijd vertragen of zelfs vooruitspoelen.

Maar er is één tempel in Majora’s Mask waarvoor jij alles uit de kast moet trekken, de drie meest-gebruikte maskers onder controle moet hebben en zelfs het level ondersteboven moet keren. En dat is bij de Stone Tower Temple.