Vechten in de toekomst

Binnen het turn-based strategy genre is er vandaag de dag genoeg keuze, waardoor er voor ieder wat wils is. Van een titel met een historische setting tot aan games met aliens en de raarste technologische evoluties. BattleTech past het best in het laatst rijtje met een gameplaykern, waarin het coördineren van een team van mechs centraal staat. Tijdens gamescom 2017 gaf uitgever Paradox Interactive de kans om de game in actie te bewonderen.

En tijdens die eerste ontmoeting werd een match binnen de skirmish-modus getoond; een losstaand gevecht dus. Daarmee lag de focus tijdens de presentatie op de gameplay en minder op de setting van de game. Toch gaf Harebrained Schemes toch een kleine glimp van wat je kunt verwachten in BattleTech. En die eerste informatie klinkt aardig interessant.

De BattleTech game speelt zich honderden jaren in de toekomst af, waar diverse groeperingen constant met elkaar in conflict zijn. Of zoals het tijdens de presentatie werd genoemd: "Game of Thrones meets Pacific Rim." Het is vrij basale informatie voor nu, maar 'families' die met lasers en rakketten tegen elkaar vechten klinkt zeker als iets dat de moeite waard is om te spelen.