Anthem was voor een kleine dertig minuten speelbaar waarbij we de Ranger-klasse onder de knoppen kregen. Natuurlijk zijn er ook nog de Interceptor, Colossus en Storm klassen, maar die rollen waren voor anderen weggelegd in ons vier koppen tellende team. Alleen de Interceptor deed niet mee.

Variatie voor freelancers

Elke speler zal natuurlijk zelf de keuze krijgen om te bepalen welke klasse ze wil ontdekken, maar kijk niet raar om als je je snel aangetrokken voelt tot de Ranger. Als Ranger kun je je snel over het terrein bewegen en heb je een vol arsenaal aan mogelijkheden om vijanden het leven mee zuur te maken. Je voelt je als een kind in een speelgoedwinkel met alle mogelijkheden om dood en verderf te zaaien.

De Anthem gameplay gaat zeker bestaan uit schieten, dus laten we beginnen met het standaard machinegeweer dat bij elk schot strak en precies aanvoelt. Dat komt doordat de terugslag net genoeg is om je van het perfecte punt af te brengen waarmee je de meeste schade uitdeelt, maar je wel het gevoel van controle hebt. Ditzelfde geldt voor het tweede wapen dat je kunt gebruiken, want in ons geval een pistool was.