A Plague Tale Innocence features - Vijf dingen die je moet weten

In A Plague Tale Innocence sta je in de schoenen van een veertienjarig meisje genaamd Amicia. Samen met haar broertje Hugo neemt ze het op tegen een middeleeuwse wereld waarin de Zwarte Dood heerst, die gevuld is met dodelijke ratten en gewapende soldaten.

In een interview met XGN.nl vertelt David Dedeine, mede-oprichter van Asobo Studio, meer over wat voor A Plague Tale Innocence features spelers allemaal kunnen verwachten in dit nieuwe middeleeuwse avontuur. ''Als je niet van ratten houdt, heb je een probleem'', zegt de Fransman met een glimlach op zijn gezicht.

A Plague Tale Innocence wordt ontwikkeld door Asobo Studio en de game wordt in samenwerking met Focus Home Interactive uitgebracht. De game komt eind 2018 naar de PlayStation 4, Xbox One en PC. Een exacte releasedatum is nog niet bekend.

Duizenden ratten op je beeldscherm

Zoals Dedeine al zei, moet je niet bang zijn voor een paar ratten om A Plague Tale Innocence te spelen. En nu denk je misschien bij jezelf: ''Pff een rat is toch niet zo eng? Daar moet ik wel tegen kunnen.'' Dat klopt: één rat is misschien niet zo eng, maar duizenden van de kleine krioelende beestjes is een ander verhaal.

In A Plague Tale Innocence zullen spelers momenten krijgen waarop de vloer zwart ziet van de grote hoeveelheid ratten die op je beeldscherm te zien is. Met de nieuwe engine, die door Asobo zelf ontwikkeld is, kunnen er meer dan drieduizend individuele ratten tegelijkertijd in één ruimte te zien zijn.

Ratten zijn een groot onderdeel van van A Plague Tale Innocence. Ze zijn, naast de soldaten, de grootste vijand in de game. Zonder licht of vuur, iets waar de ratten bang voor zijn en deze afstoot, zal je levend opgegeten worden.

Maar de ratten zijn ook in je voordeel te gebruiken. Door strategisch lichten rondom soldaten en andere vijanden kapot te maken, zullen de ratten hen aanvallen en op deze manier veranderen je vijanden in een smakelijk rattenmaaltje.