Een interactief verhaal

Assassins Creed Odyssey vormt de tweede stap in een transitie van de franchise naar een volledige role-playing game, een transitie die Origins inzette. Kenmerkend aan dit deel is dat Ubisoft voor een ander soort verhaalvertelling gaat. In plaats van een vast narratief krijgen spelers nu een interactief verhaal voorgeschoteld dat ze zelf vorm geven.

Wat dat betreft ademt Odyssey RPG. Keuzes staan centraal en dat zie je meteen terug in de dialogen die nu á la The Witcher 3 verlopen. In tegenstelling tot Origins zou elk gesprek een cutscene moeten zijn wat de belevenis enorm ten goede komt. Bovendien zullen spelers hun avontuur op een verschillende manier ervaren, omdat de keuzes die ze maken daadwerkelijk gevolgen hebben.

“Er zitten veel belangrijke momenten in de game die van invloed zijn op de wereld, bepaalde personages en het verhaal. Ik denk dat je het zult herkennen wanneer je het tegenkomt en de beslissingen die je maakt zullen consequenties hebben voor de rest van de ervaring. We hopen dat wanneer je één van de meerdere eindes bereikt, je het gevoel hebt dat dit reflecteert wat je allemaal hebt meegemaakt. Het zal zeer interessante discussies binnen onze fanbase opleveren en dit helpt ons te begrijpen wat de spelers het leukst vinden, aldus Côté:”