5 unieke features in Sekiro Shadows Die Twice - Vernieuwing alom

4. Sluipen

Naast de toevoeging van een grappling hook aan je arsenaal zagen wij nog iets unieks voorbijkomen voor een From Software game. Er zit namelijk een sluipelement in Sekiro: Shadows Die Twice. In andere titels van de ontwikkelaar kon je al stilletjes een vijand van achteren, of zelfs boven, benaderen en een dodelijke slag uitdelen. Maar in Sekiro gaat dat net een stapje verder.

Je kunt zelfs langs wanden sluipen om even te kijken wie er allemaal klaarstaat om jou een kopje kleiner te maken en zelfs aan een rand hangen. Denk hierbij snel aan Splinter Cell of Assassin’s Creed waarbij je de tegenstander naar je toe lokt en vervolgens dodelijk toeslaat.

Maar er zitten ook kat-en-muisspelletjes in de game waarbij je echt moet sluipen om verder te komen. In de gameplaytrailer die wij zagen, werden we in de gaten gehouden door een gigantische slang. Onze samoerai verstopte zich in ietwat hoog gras, net zoals bij Horizon: Zero Dawn, en vluchtte snel weg toen de slang de andere kant opkeek. Dit sluipen gaat een belangrijke feature zijn, maar From Software heeft wel aangegeven dat het een actievolle game blijft.