5. Wolfenstein-elementen

Bethesda werkt intensief samen met Avalanche Studios (maker van de Just Cause titels) en id Software (van DOOM) aan Rage 2 en het is te zien dat de creatievelingen van Bethesda een hand in het project hebben. De gameplay van Rage 2 valt namelijk al snel in het straatje van Wolfenstein en het eerdergenoemde DOOM. Met een snelle bewegingssnelheid, het afvuren van een grote hoeveelheid kogels en liters aan verspild bloed past de game precies bij de schietgrage titels.

Ook in de Rage 2 demo viel ons iets op wat in Wolfenstein en DOOM ook zit. Je leven moet je zelf herstellen door health packs te vinden. In DOOM en Wolfenstein draag je deze pakketjes niet bij je, maar in Rage 2 wel. Zo kun je in enkele hachelijke situaties terechtkomen en jezelf een veilige weg naar buiten schieten, om daar even wat meer health toe te voegen aan je balkje en de strijd te vervolgen.

Verwacht desalniettemin niet dat Rage 2 een soort DOOM 2.0 gaat worden. De actie is iets minder snel en de hoedanigheden aan tegenstanders op je scherm in DOOM gaat Rage 2 niet halen. Maar dat is ook niet nodig, want de gestoorde gekken in Rage 2 zijn van een ander niveau, zoals je verderop in deze special kunt lezen.