Warcraft the Beginning Review (Blu-ray) - Jones geeft ons meer!

zondag, 23 oktober 2016 om 14:00
Afgelopen zomer hebben we een kijkje genomen op het witte doek in de gamewereld van het Warcraft universum. De film, die nu verkrijgbaar is op Blu-ray en DVD, kreeg verschillende reacties wat de vraag opwerkt of je hem nu in huis moet halen of niet. In de Warcraft the Beginning Review krijg vind je het antwoord!
Warcraft the Beginning heeft zo’n rond de 160 miljoen euro gekost en de makers zijn er ongeveer tien jaar mee bezig geweest. Dit is erg ongebruikelijk voor een film en heeft ook waarschijnlijk mee te maken dat de overstap van videogame naar film niet zomaar is gemaakt. Zo zijn er maar al te veel mensen die beweren dat er een heuse vloek rust op videogame verfilmingen.
warcraft the beginning review 4

Orcs tegen de mensen

Zoals eerder genoemd, speelt het verhaal zich af in de wereld van Blizzard’s Orcs Vs. Humans. Je hoeft de film niet gezien te hebben om te snappen dat het conflict uit de film ook tussen de orcs en de mensen afspeelt. Leren de twee samen te leven in vrede of blijft er uiteindelijk maar een over? Het conflict is uitgesmeerd over drie films en met name het eerste deel zet de toon voor de serie.
Het verhaal gaat over de wereld van de orcs die is vergaan door duistere magie. Nu zijn ze op zoek naar een nieuwe plek en komen al snel uit bij de mensen wereld. Niet geheel onlogisch dat de mensen dit niet zien zitten en er ontstaat een conflict. Leider van de Wolf Clan, Durotan, lijkt een manier gevonden hebben om de twee samen te laten komen maar er zijn grotere krachten aan de gang.
Het grootste deel van de film bestaat voornamelijk uit een visueel meesterwerk met veel CGI en met nog meer personages. De mensen die bekend zijn met de verhalen uit het Warcraft universum zullen zich snel vertrouwd voelen bij Durotan en zijn Clan. Voor de achtergrondinformatie moet men zich helaas meer verdiepen in de wereld, want in de film ontbreekt dit nogal. Dat is ook wel logisch gezien het feit dat er een enorme hoeveelheid karakters moet worden geïntroduceerd.
Helaas is het verhaal niet van hoge kwaliteit. De tijdlijn is onduidelijk, de personages zijn (voor nieuwkomers) makkelijk door elkaar te halen en bij bijna alle gebeurtenissen vraag je jezelf af waarom dit nu is gebeurd. Natuurlijk komt dit deels door de hoeveelheid verhaallijnen die kris kras door elkaar komen. Toch zitten er scènes in die wel erg vermakelijk zijn.
warcraft the beginning review 3

Is het wat voor jou?

Maar is deze film nu iets voor jou is de vraag. Wellicht denk je bij een film als deze dat alleen gameliefhebbers hem zullen aanschaffen. Toch is Warcraft the Beginning niet alleen voor mensen die fan zijn van de games of de algemene franchise. De film richt zich namelijk ook op mensen die van het genre fantasy houden of een passie hebben voor CGI en special effects.
De producenten van de film laten zien hoe animeren in 2016 er aan toe gaat. Ze maken namelijk gebruik van echte acteurs om de prachtige orcs tot leven te wekken. Dit kwam er op het witte doek erg mooi uit en ook de vertaling naar Blu-ray is een succes. Ben je een liefhebber van animatie en CGI, dan is dit zeker iets voor jou.
Daarnaast is de film het eerste deel van een trilogie. Warcraft The Beginning is de start van de vertellingen die in de wereld van Warcraft plaatsvinden. De komende periode zal (hoogstwaarschijnlijk) een tweede en derde deel volgen. Dit betekent dat nummer een niet kan ontbreken aan je collectie en voor dat het tweede deel uitkomt je hem ook zeker nog eens moet kijken.warcraft the beginning review 1

Wij willen meer

Het antwoord op de vraag of je waar krijgt voor je geld bij het kopen van de Warcraft Blu-ray is een kort maar krachtige; ja. Warcraft the Beginning is zowel op DVD, Blu-ray en speciale steelbook Blu-ray verkrijgbaar. Bij elke uitvoering zit zowel de film als een code om de film digitaal te bekijken.
Gelukkig brengt het schijfje nog veel meer met zich mee. Tussen het bonusmateriaal is, naast de gebruikelijke gag reel en trailers, namelijk een elftal aan verwijderde scènes te vinden. Elk van deze scènes is geheel geanimeerd en uitgewerkt dus het zet een goede sfeer neer en biedt veel kijkplezier. Maar er is meer dan dat!
Voor de filmliefhebbers die van animatie houden is er een complete kijk op de making of van de film en de orcs in het bijzonder. Zo is er bijvoorbeeld een special over Madame Tussauds, een uitleg over de stunts uit de film en natuurlijk het tot leven wekken van de orcs. Stap voor stap krijg je een idee van het werk wat het gekost heeft om de film te produceren.
Tot slot is misschien wel het belangrijkste onderdeel de Motion Comic. Hier krijg je ongeveer een uur extra content waarin veel achtergrondinformatie wordt gegeven. Handig, want zo komen er ook dingen aan bod die je tijdens het kijken van de film wellicht gemist hebt.
warcraft the beginning review 2

Warcraft the Beginning Review (Blu-ray) – Heel veel extra content

Oké, misschien was Warcraft The Beginning niet de meest succesvolle kaskraker van het jaar. Wel mag gezegd worden dat de makers hard hebben gewerkt aan deze verfilming van het spel. De Blu-ray bevat naast de film een enorme hoeveelheid extra’s waar kijkers zeker zo’n paar uur mee zoet zullen zijn. Hoewel de film niet van hoogwaardige kwaliteit is, geven de extra's net dat beetje extra om het toch een beetje op te krikken.