Turtle Beach Recon 60P Review - Headset voor uren gameplezier

zondag, 29 november 2015 om 15:02
Tegenwoordig zijn headsets niet meer weg te denken bij een console. En met knallende games zoals Black Ops 3 is communicatie en geluid belangrijker dan ooit. XGN ontving de Turtle Beach Recon 60P en ging met Call of Duty aan de slag voor deze Turtle Beach Recon 60P review!
Voor in het dagelijks leven moet een headset prima geluid leveren, simpel op te bergen zijn en aan te sluiten zijn op iOS of Android systemen. Muziekliefhebbers willen al meer kwaliteit in hun oren horen en kiezen voor beter geluid. Maar de gamers onder ons weten dat geluid en communicatie erg belangrijk zijn in de huidige generatie games. Vandaar dat wij de Turtle Beach Recon 60P voor jullie getest hebben!
Turtle Beach Recon 60P review

Prima geluid

Neem bijvoorbeeld Call of Duty Black Ops 3 waarbij het erg belangrijk is om te communiceren met je teamleden, maar daarnaast wil je ook luisteren naar waar de tegenstander zit. Daarmee komen we op de eerste pluspunten van de Turtle Beach Recon 60P. Het geluid in-game is uitstekend en ook het geluid van teamgenoten komt goed binnen. Daarnaast ontvangt de microfoon ook goed geluid en verstaan jouw teamgenoten jou op de meest cruciale momenten.
Helaas heeft de headset van ons echter een klein minpunt: er is een zoemgeluid te horen in het hoofdmenu van de PlayStation 4. In-game verdwijnt dit geluid snel en heeft de gamer er verder geen last van. De microfoon pakt ook wel wat meer omgevingsgeluid op waardoor elke discussie met je moeder, vriend of vriendin te horen is. Maar wie het niet heel erg vindt om uitgelachen te worden omdat je moeder zeurt laat de microfoon aanstaan en anders zet je hem simpel uit met de afstandsbediening die aan de bedrading zit.
Tip: worden je ouders gek van het schietgeluid dat door het huis galmt? Geef ze dan als tip dat ze een headset voor je moeten kopen. Scheelt jou geld en je ouders een hoop lawaai!
Turtle Beach Recon 60P review

Praktisch of niet?

De bedrading loopt bij de Turtle Beach Recon 60P via de twee schelpen naar een 3,5 mm stekker die vervolgens verlengt kan worden(PlayStation 3 & 4 only) naar een usb kabel die voorin de console gestopt kan worden. De USB kabel werkt meteen als versterker voor extra kracht en is lang genoeg om van een afstand van ongeveer 3 meter te gamen. Er kan gekozen worden om de 3,5 mm stekker in de controller te stoppen, maar daardoor wordt de kwaliteit minder.
Ten eerste is de draagcomfort door de kabel al wat minder praktisch en daar komt nog eens een hoofdband bij die minimale schuim heeft waardoor de headset wat hard aanvoelt. Voor de prijs die betaald wordt, mag er een betere hoofdband verwacht worden. Voor lange gamesessies raden wij daarom een comfortabelere hoofdband aan!
Turtle Beach Recon 60P review

Strak design

Op het design van de hoofdband en de complete headset is daarentegen niet veel aan te merken. Het materiaal dat gebruikt is, is zwart en blauw plastic. De oorschelpen en de hoofdband hebben een blauwe kleur gekregen die voor een strak design zorgt.
Een groot pluspunt volgens ons is het feit dat de microfoon afneembaar is. Maak je geen gebruik van de headset? Dan haal je simpelweg de microfoon eraf en hetzelfde geldt voor gebruik buiten de console om. Sluit de headset bijvoorbeeld eens op je iOS of Android apparaat aan voor veelzijdig gebruik, hierdoor valt het minpunt van de lange microfoonstengel al een beetje mee.
Turtle Beach Recon 60P review

Conclusie Turtle Beach Recon 60P review

Al met al is de Turtle Beach Recon 60P geen slechte headset. De betaalbare prijs van 71,99 euro in combinatie met goed geluid, een strak design met afneembare microfoon en uitstekend microfoongeluid zorgt voor heel wat betere gamesessies. In een tijd met games waarbij communicatie erg belangrijk is, is de Turtle Beach Recon 60P een goedkope, maar prima keuze.
De minpunten die het meest dwarszitten zijn de minimale hoofdband, en de lange microfoonstengel die een beetje onwennig voor je bungelt. Het omgevingsgeluid moeten je teamgenoten maar even voor lief nemen, anders zet je simpelweg je microfoon eventjes kort uit.
Opzoek naar een beter alternatief? Lees dan de Turtle Beach PX24 review!