Far Cry 4 Hurk's Deluxe Pack DLC Review - Terugkerende humor van Hurk

maandag, 02 februari 2015 om 17:47
Far Cry 4 is weer terug met Hurk's Deluxe Pack DLC, die vijf singleplayer missies bevat en een aantal hele toffe wapens. Hurk staat toch wel een beetje bekend om zijn zware wapens en droge humor en nu is de vraag of deze DLC dit ook biedt. Check daarvoor onze Hurk's Deluxe Pack DLC recensie!
Deze nieuwe Far Cry 4 DLC met de naam Hurk's Deluxe Pack DLC bevat vijf singleplayer missies waarvan we er al drie kennen van de pre-order DLC 'Hurk's Redemption'. Kocht je de game voor release, dan kreeg je deze DLC erbij. Ook één van de vijf wapens in deze DLC kon je met die pre-order DLC vrijspelen, namelijk 'The Impaler' ofwel het harpoengeweer.
Aangezien wij de Hurk's Redemption DLC inclusief het wapen 'The Impaler' al hebben gespeeld, vinden we het jammer dat er voor de mensen die een Far Cry 4 Season Pass hebben gekocht herhaalde content is. Er zitten dus drie missies en één wapen in die we al eerder hebben gezien. De vraag is dus of deze DLC de moeite waard is of misschien toch net iets minder interessant is voor bepaalde spelers. Dit hangt af of je Far Cry 4 gepreorderd hebt of niet.

Vijf missies zorgen voor extra Hurk humor

Naast de drie Hurk's Redemption DLC missies die vooral draaien om het stelen van apenbeeldjes en het redden van Hurk zijn er ook nog twee nieuwe missies. De eerste heet 'Blood Ruby', en draait om het stelen van een bloed diamant terwijl de tweede nieuwe missie in het teken staat van een yak boerderij die je moet redden van Pagan Min en zijn troepen.
De missies hebben allemaal iets gemeen. Je ziet vooral veel vijanden; er wordt veel geschoten en je moet of iets redden of je een object of voorwerp stelen. Dat is redelijkerwijs de basis van Far Cry 4 en ook deze DLC doet daar niet aan onder. Je ziet vaak kleine of grotere kampen die allemaal een eigen tactiek nodig hebben.

Gebalanceerde moeilijkheid in verschillende missies

Bij een missie als Blood Diamond moet je aardig wat vijanden verslaan om bij de bloed diamant te komen en bij missies als die van Hurk's Redemption is het hier en daar wat makkelijker. Dat is helemaal geen slecht punt aangezien Hurk je er steeds weer aan herinnert wat er op het spel staat.
Hurk ziet Ajay als een soort makker en maakt graag gebruik van Ajay zijn hulp. De flauwe humor van Hurk is eigenlijk best wel grappig en zorgt voor een leuke extra aan de gameplay. Dit doet ons een beetje denken aan de tijd van Battlefield Bad Company, waar dit ook een uniek punt is. Big guns and a lot of fun kun je wel zeggen!

Meer wapens en meer schieten

De extra wapens zorgen simpelweg alleen maar voor extra plezier en aardig wat kills. De wapens die je in de Hurk's Deluxe Pack DLC vindt zijn: een harpoengeweer, een machete voor in de arena, een Driller PKM-geweer, een Sandman 1911-pistool en Elephant Double-Barrle shotgun. Ze hebben allemaal hun eigen karakteristieken en leveren andere gameplay op. Ze kunnen zeker als pluspunt worden beschouwd.
Een wapen dat er direct uit springt is het harpoengeweer. Dit wapen zorgt ervoor dat vijanden meters ver de lucht in vliegen of ergens aan vast worden genageld. Dat levert leuke momenten op en zorgt ervoor dat dit geweer al snel de voorkeur heeft. Wat is er nou leuker als een vijand je aankijkt en een grote pijl hem doet wegvliegen?!
Het Driller PKM-geweer is ook noemenswaardig, een soort van M249 ala M60-machinegeweer. Hij ratelt er lekker op los en zorgt ervoor dat je grotere groepen vijanden snel kan overmeesteren. Extra wapens zijn altijd leuk en dit zorgt ervoor dat je een groter aanbod hebt om uit te kiezen tijdens het spelen van Far Cry 4.

Hurk's Deluxe Pack DLC zorgt voor leuke extra's met wat herhaalde missies

De Hurk's Deluxe Pack DLC zorgt voor leuke nieuwe missies die je onder andere laten omgaan met de geweldige karakteristieken van Far Cry 4. Zo wandel je op de zoektocht naar de bloed diamant op de hoge bergen van de Himalayas en help je in de Yak Farm-missie de Yaks uit Far Cry 4. Wel jammer vinden wij dat er wat herhaalde dingen inzitten zoal de drie Hurk's Redemption-missies en het harpoengeweer. Al is dit voor spelers die de game niet hebben gepreorderd helemaal geen probleem.
Heb je de game wel gepreorderd en ook de Far Cry 4 Season Pass gekocht? Dan heb je in ieder geval twee toffe missies en heel wat vette wapens, waarmee je genoeg plezier kan beleven. Deze Hurk's Deluxe Pack DLC levert niet unieke nieuwe dingen, maar is toch wel leuk. Hij is nu gratis te downloaden voor Far Cry 4 Season Pass-houders en voor 7,49 euro los te koop voor PC, Xbox 360, Xbox One, PS3 en PS4.