Arrow Season 3 Review (DVD)- Een achtbaan vol bizarre gebeurtenissen!

woensdag, 14 oktober 2015 om 16:06
The man in the hood keert terug voor een derde seizoen. Gewapend met zijn pijl en boog en groene outfit schittert Stephen Amell in dit derde seizoen wederom als de Arrow. Kan hij Starling City weer met succes beschermen? Lees het in onze Arrow Season 3 review.
Arrow, de serie gebaseerd op de gelijknamige superheld van DC Comics is verlengd voor een derde seizoen nadat een grandioos succes werd behaald met de eerste twee seizoenen. In de serie moet Oliver Queen (Stephen Amell) als zijn altere ego de Arrow Starling City beschermen van interne- en externe gevaren. Hij krijgt hierbij hulp van zijn trouwe sidekicks Diggle, Felicity en Roy (Arsenal). In het derde seizoen dreigt er opnieuw gevaar voor Starling City en het is wederom aan de Arrow en zijn sidekicks het kwaad te overmeesteren.

Slade is verslagen, maar het gevaar is niet geweken

Seizoen 2 van Arrow eindigde met het verslaan van Slade Wilson, beter bekend als Deathstroke. Net wanneer Oliver Queen denkt dat het gevaar nu wel een beetje geweken is, verschijnt een nieuwe vijand op het toneel. Sara, zijn ex, wordt in koelen bloede om het leven gebracht.
De dood van Sara gaat Oliver door merg en been en in een soort extase gaat hij op zoek naar de dader. Net wanneer hij de waarheid aan het daglicht wil brengen, blijkt er een groter proces in gang te zijn dat Oliver dwingt keuzes te maken om zo zijn dierbaren te redden.
De dood van Sara brengt Oliver in contact met Ra’s Al Ghul, een klassieke bad guy van DC Comics en de vader van Nyssa Al Ghul. Ra’s Al Ghul wil iets van Oliver hebben wat hem in dubio brengt. Kan Oliver de juiste keuzes maken en zijn dierbaren redden van het dreigende gevaar? Oliver moet veel moeilijke keuzes maken in dit derde seizoen van de razend populaire serie.
Ra’s Al Ghul wordt sterk vertolkt door Matt Nable en deze bad guy bezorgt team Arrow de nodige problemen. Hij zet team Arrow aan het denken over hun doelen en methodes. De situaties waar team Arrow in dit derde seizoen in terecht komt vormen een ware test voor het team. Sommige situaties vragen het uiterste van de helden en hun onderlinge vertrouwen krijgt de nodige klappen.
Oude vrienden blijken vijanden te zijn, zijn eigen familie wordt steeds meer betrokken in de kwestie en het wordt steeds moeilijker voor Oliver om zijn leven te balanceren tussen mens en superheld. Oliver heeft het niet makkelijk in het derde seizoen. Oliver vraagt zichzelf af of hij nog wel door het leven kan als Oliver Queen en of het niet beter is voor hem om "op te houden met bestaan."
Het derde seizoen van Arrow is een achtbaan vol bizarre gebeurtenissen en plot-twists waarin de nodige opofferingen moeten worden gedaan door Oliver om het verhaal tot een goed einde te brengen.
arrow season 3 review

Sidekicks komen en gaan

Oliver wordt in dit seizoen geholpen door zijn oude sidekicks, maar er komt ook hulp vanuit nieuwe hoeken. Bovendien staat in het derde seizoen de relatie met zijn naasten erger onder druk dan ooit tevoren. De politie die in eerste instantie de Arrow steeds meer ging waarderen, krijgt toch bedenkingen over de Arrow. Ook Ray Palmer, de nieuwe eigenaar van Queen Enterprises, vermoedt dat Oliver er meerdere levens op na houdt.
Oliver heeft alle hulp nodig die hij kan krijgen. Oude bekenden, maar ook nieuwe hulpjes worden ingezet in zijn strijd tegen Ra’s Al Ghul, de grote antagonist van dit derde seizoen. Oliver moet een strijd op leven en dood aangaan met Ra’s terwijl ook zijn geliefden getroffen worden door Ra’s en de League of Assassins. Het wordt echter pas problematisch wanneer ook zijn dierbaren zich tegen hem keren omdat hij gedwongen met de vijand moet samenwerken.
Als kijker ben je steeds opnieuw verrast door de situatieveranderingen en beslissingen van Oliver. Toch voel je met hem mee en kun je de radicale keuzes die hij maakt voor de veiligheid van Starling City begrijpen. Zelfs wanneer hij alles wat Arrow gerelateerd is achter lijkt te laten, krijg je toch een soort van begrip voor zijn keuze. Zelfs voor de andere personages krijg je steeds meer begrip.
arrow season 3 review

Meer aandacht voor andere personages

In het derde seizoen van Arrow krijgen andere ook personages meer aandacht dan voorheen. Zo leren we een jonge Felicity kennen in een van de afleveringen, maar ook het verleden van Dead Eye en oude vriend Maseo komen aan bod. Op deze manier richt het derde seizoen meer aandacht op andere personages in plaats van vooral te focussen op Oliver en zijn verleden. Het feit dat we meer informatie krijgen over andere belangrijke personages zijn een waardevolle toevoeging aan dit derde seizoen.
Dit seizoen is bovendien duisterder dan ooit tevoren. Dit heeft te maken met de keuzes die Oliver moet maken en de vrijwel constante actie en dreiging voor hem en zijn team. De serie zorgt ervoor dat je je geen moment verveelt. Het sterke acteerwerk en coole verwijzingen naar andere superhelden van DC Comics zijn fantastisch voor superheldenfans. Daarnaast zijn ook de bekende flashbackscènes weer inbegrepen in dit seizoen, die meer vertellen over hoe Oliver de Arrow werd.
arrow season 3 review

Een te gek seizoen

Het derde seizoen van Arrow is te gek en dat merk je: de 23 afleveringen en vele extra’s bieden heel veel kijkplezier. Voor de fans die de eerdere seizoenen van Arrow gezien hebben is dit sowieso een must watch. De vele plottwists, spanning en actie maken dit derde seizoen van Arrow fantastisch. Je zult niet teleurgesteld zijn want ook al ben je niet zo’n fan van superhelden, is de kans groot dat je de serie alsnog kan waarderen vanwege de coole actie en spanning gedurende de serie.
Seizoen 3 van Arrow is meer dan geslaagd en wij kunnen nu al niet wachten op het vierde seizoen, dat deze maand van start gaat. Wel voelen sommige dingen in het seizoen die gebeuren een beetje 'scripted', maar dat mag verder de pret niet drukken en is niet vervelend te noemen. Arrow season 3 is te koop vanaf 14 oktober en is geproduceerd door Warner Bros. Met ruim 1000 minuten kijkplezier, waarvan ruim drie uur bonusmateriaal, kun je royaal genieten van Oliver en team Arrow in dit derde seizoen.