Volgens Chris Tector, software architect van Forza Motorsport 7, is voor veel mensen de game een ideale ervaring om de voordelen van native 4K HDR op 60fps te ervaren. Verder heeft hij Forza 6 en 7 naast elkaar gehouden om de visuele verbeteringen van auto’s, dag en nacht cyclus en weer zoals regen te laten zien. Dit wordt door hem aangetoond in een video die hij in samenwerking met Digital Foundry heeft gemaakt.

Een ander groot voordeel van het renderen in native 4K is volgens Tector dat de render per pixel veel natuurlijker gebeurd. Zo ziet de game er veel schoner uit zonder al te veel harde hoeken. Zo zijn de Xbox One X pixels zonder enige vorm van compressie te renderen wat de meeste scherpe beelden moet opleveren.

De krachtige prestaties van Forza 7

Als je van plan bent om te gamen in 4K HDR kun je net zo goed een console kopen in plaats van een dikke 4K gaming PC om het beeld weer te geven. Je bespaart jezelf niet alleen honderden euro’s, en de Xbox One X is ook naar verhouding veel kleiner dan een gemiddelde PC. Volgens Tector zal de kwaliteit gelijk zijn.

Het enige grote nadeel van gamen in native 4K HDR meer hardeschijfruimte vraagt dan gamen in 1080p. Zo benodigd Forza Motorsport 7 bij lancering 100GB hardeschijf ruimte om de game te kunnen installeren. Alleen Halo 5 en Gears of War 4 nemen na updates meer ruimte in beslag op je Xbox One.

Forza Motorsport 7 zal op 3 oktober 2017 uitkomen voor de Xbox One en PC.