Oud 23 juni 2011, 13:08   #1
jellebrtmns
XGN Punten: 2177
Editor

jellebrtmns's avatar

Rep kracht: 16 jellebrtmns is bij iedereen bekendjellebrtmns is bij iedereen bekendjellebrtmns is bij iedereen bekendjellebrtmns is bij iedereen bekendjellebrtmns is bij iedereen bekendjellebrtmns is bij iedereen bekend
Stuur een bericht via MSN naar jellebrtmns Stuur een bericht via Skype™ naar jellebrtmns
[VRAAG] Xbox 360 op Philips 26PF4310

Hallo,

kan iemand mij misschien helpen?

Ik zit met het volgende:
Ik heb een Philips 26PF4310 televisie (redelijk oud). Hij ziet er als volgt uit:

Specificaties: http://www.p4c.philips.com/cgi-bin/d...&scy=nl&slg=nl

Wellicht heeft iemand ook deze televisie. Nu, als ik mijn Xbox 360 er met de standaard kabels op aansluit (rood, wit en geel), krijg ik een redelijk scherp (maar niet helemaal passend) beeld op de tv, maar alleen in PAL-50 bij instellingen. Sommige games kunnen alleen op PAL-60 worden afgespeeld en als ik de instellingen op PAL-60 zet voor mijn 360, is het beeld vreselijk. Nauwelijks leesbare tekst en van alles wat door het scherm beweegt.
Wel, er staat op de TV "HD Ready", dus ik dacht "laat ik eens kijken of ik er HDMI op aan kan sluiten voor mijn 360".
Dat blijkt echter niet te kunnen. Maar er zit wel iets van een DVI-ingang (ik heb er zelf weinig verstand van ). Nu vond ik op internet dit:
http://tweakers.net/productreview/21...h-zilver).html
Deze persoon heeft blijkbaar voor elkaar gekregen de Xbox toch op heel hoge kwaliteit te krijgen. Oftewel, het moet mogelijk zijn.
Hij heeft het dan over VGA-kabels, waarvan ik dan weer niets kan vinden in de specificaties van de tv en ik zie ook niets met VGA achterop mijn Xbox 360 zitten (de Slim versie, maar dat maakt niet uit, lijkt me).
De onderkant van de tv, waar alle poorten zitten, ziet er ongeveer zo uit:

Als iemand me zou kunnen helpen, alvast ontzettend bedankt!
Oud 23 juni 2011, 16:23   #2
LDawg
XGN Punten: 620
Forum-Verslaafd

LDawg's avatar

Rep kracht: 8 LDawg zal snel beroemd wordenLDawg zal snel beroemd worden
Het is niet een ideale tv voor een Xbox 360, maar het is mogelijk. Je kunt inderdaad zoals je nu hebt via Scart aansluiten, maar via DVI is ook mogelijk.
Als je via DVI wil, moet je een HDMi-kabel gebruiken in de Xbox 360, en deze via een DVI-adapter in je tv steken. Zo'n adapter kost zo'n 10 euro. Het grote nadeel is wel dat je geen geluid zal hebben.
Er is ook nog een andere manier, dat is door zo'n kabel te gebruiken: http://xbox360.gaming-universe.de/sc...d-av-kabel.jpg
Die splits de kabel op in geluid en beeld. Voor geluid krijg je een rode en een witte stekker, die gewoon weer in je tv kunnen. Voor het beeld een VGA, hiervoor moet je dan weer een adapter hebben van VGA naar DVI, om hem in je tv te kunnen stoppen.
Ik raad je laatste optie aan, omdat gamen zonder geluid echt waardeloos is. Maar als je echt goed wil gamen moet je misschien een nieuwe tv kopen, waar een HDMi aansluiting op zit
Oud 23 juni 2011, 16:35   #3
jellebrtmns
Editor

jellebrtmns's avatar

Rep kracht: 16 jellebrtmns is bij iedereen bekendjellebrtmns is bij iedereen bekendjellebrtmns is bij iedereen bekendjellebrtmns is bij iedereen bekendjellebrtmns is bij iedereen bekendjellebrtmns is bij iedereen bekend
Stuur een bericht via MSN naar jellebrtmns Stuur een bericht via Skype™ naar jellebrtmns
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door LDawg Bekijk bericht
Het is niet een ideale tv voor een Xbox 360, maar het is mogelijk. Je kunt inderdaad zoals je nu hebt via Scart aansluiten, maar via DVI is ook mogelijk.
Als je via DVI wil, moet je een HDMi-kabel gebruiken in de Xbox 360, en deze via een DVI-adapter in je tv steken. Zo'n adapter kost zo'n 10 euro. Het grote nadeel is wel dat je geen geluid zal hebben.
Er is ook nog een andere manier, dat is door zo'n kabel te gebruiken: http://xbox360.gaming-universe.de/sc...d-av-kabel.jpg
Die splits de kabel op in geluid en beeld. Voor geluid krijg je een rode en een witte stekker, die gewoon weer in je tv kunnen. Voor het beeld een VGA, hiervoor moet je dan weer een adapter hebben van VGA naar DVI, om hem in je tv te kunnen stoppen.
Ik raad je laatste optie aan, omdat gamen zonder geluid echt waardeloos is. Maar als je echt goed wil gamen moet je misschien een nieuwe tv kopen, waar een HDMi aansluiting op zit
Thanks. Een nieuwe tv is niet echt een optie. Dat geld heb ik er niet voor over. Maarre... je moet dus die kabel hebben van Microsoft + een adapter van VGA naar DVI. Hoe duur gaat dat ongeveer worden?

Edit: maar ik hoor genoeg mensen met een HDMI-kabel die ook gewoon geluid hebben. Hoe kan dit? en is er echt geen optie dat ik er geluid bij kan krijgen?
Oud 23 juni 2011, 17:11   #4
LDawg
Forum-Verslaafd

LDawg's avatar

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door jellebrtmns Bekijk bericht
Thanks. Een nieuwe tv is niet echt een optie. Dat geld heb ik er niet voor over. Maarre... je moet dus die kabel hebben van Microsoft + een adapter van VGA naar DVI. Hoe duur gaat dat ongeveer worden?

Edit: maar ik hoor genoeg mensen met een HDMI-kabel die ook gewoon geluid hebben. Hoe kan dit? en is er echt geen optie dat ik er geluid bij kan krijgen?
Door he HDMi-kabel gaat inderdaad wel geluid, maar DVI niet. Doordat er een adapter tussen moet (van HDMi naar DVI) gaat het geluid verloren.
Het probleem (wat Microsoft met opzet heeft gemaakt) is dat je niet een normale kabel + een HDMi-kabel in je Xbox kunt stoppen, dat past niet omdat de stekker van de normale kabel ook over de HDMi-poort gaat. Daarom heb je een speciale kabel nodig, waarbij je nog wel een HDMi-kabel erbij kunt doen.

Je hoeft niet persé die van Microsoft te nemen, aangezien die vrij duur is (€25 ofzo). Je kunt ook één uit China halen:
http://www.dealextreme.com/p/optical...m-length-47839 voor maar $4,10 kan het ook. Erg goedkoop maar helaas een levertijd van 2-3 weken. Een vriend van me heeft deze ook en het werkt perfect.

Daarnaast heb je dan nog een HDMi naar DVI nodig:
http://www.kabeltje.com/hdmi-female-...ter-p-549.html Die kost maar €5,95 dus dat valt ook wel mee

Even op een rijtje:
- Het geluid gaat via de Optical audio adapter, daarin kun je de rode +witte stekkertjes doen die je nu ook gebruikt.
- Het beeld gaat via een HDMi-kabel, wordt omgezet naar DVI dankzij een HDMI -> DVI adapter.

Deze set-up gebruikt een vriend van me ook, hij gebruikt het om zijn Xbox op zijn pc-monitor aan te sluiten. Het geluid heeft hij aangesloten op externe boxen.
Oud 23 juni 2011, 18:11   #5
jellebrtmns
Editor

jellebrtmns's avatar

Citaat:
Door he HDMi-kabel gaat inderdaad wel geluid, maar DVI niet. Doordat er een adapter tussen moet (van HDMi naar DVI) gaat het geluid verloren.
Het probleem (wat Microsoft met opzet heeft gemaakt) is dat je niet een normale kabel + een HDMi-kabel in je Xbox kunt stoppen, dat past niet omdat de stekker van de normale kabel ook over de HDMi-poort gaat. Daarom heb je een speciale kabel nodig, waarbij je nog wel een HDMi-kabel erbij kunt doen.

Je hoeft niet persé die van Microsoft te nemen, aangezien die vrij duur is (€25 ofzo). Je kunt ook één uit China halen:
http://www.dealextreme.com/p/optical...m-length-47839 voor maar $4,10 kan het ook. Erg goedkoop maar helaas een levertijd van 2-3 weken. Een vriend van me heeft deze ook en het werkt perfect.

Daarnaast heb je dan nog een HDMi naar DVI nodig:
http://www.kabeltje.com/hdmi-female-...ter-p-549.html Die kost maar €5,95 dus dat valt ook wel mee

Even op een rijtje:
- Het geluid gaat via de Optical audio adapter, daarin kun je de rode +witte stekkertjes doen die je nu ook gebruikt.
- Het beeld gaat via een HDMi-kabel, wordt omgezet naar DVI dankzij een HDMI -> DVI adapter.

Deze set-up gebruikt een vriend van me ook, hij gebruikt het om zijn Xbox op zijn pc-monitor aan te sluiten. Het geluid heeft hij aangesloten op externe boxen.
Zeg, het klinkt misschien heel vreemd hè, maar op die normale kabel van Microsoft zit zo'n uitstekend blokje, waardoor deze over de HDMI-poort gaat. Is het niet gewoon mogelijk dit blokje eraf te zagen?
Oud 23 juni 2011, 18:30   #6
LDawg
Forum-Verslaafd

LDawg's avatar

Citaat:
Zeg, het klinkt misschien heel vreemd hè, maar op die normale kabel van Microsoft zit zo'n uitstekend blokje, waardoor deze over de HDMI-poort gaat. Is het niet gewoon mogelijk dit blokje eraf te zagen?
Ja dat blokje zorgt er inderdaad voor dat je er niet ook een HDMi-kabel in kunt proppen, heel irritant Je zou kunnen proberen het blokje uit elkaar te halen, heb ik zelf nog niet geprobeerd.
Oud 24 juni 2011, 11:48   #7
jellebrtmns
Editor

jellebrtmns's avatar

Citaat:
Ja dat blokje zorgt er inderdaad voor dat je er niet ook een HDMi-kabel in kunt proppen, heel irritant Je zou kunnen proberen het blokje uit elkaar te halen, heb ik zelf nog niet geprobeerd.
Ik weet alleen niet of daar iets belangrijks doorheen loopt wat ik dan kapot zou maken
Oud 24 juni 2011, 14:43   #8
LDawg
Forum-Verslaafd

LDawg's avatar

Citaat:
Ik weet alleen niet of daar iets belangrijks doorheen loopt wat ik dan kapot zou maken
Je kunt het altijd proberen. Er zijn volgens mij genoeg mensen die zulke kabels wel verkopen omdat ze zelf een HDMi-kabel gebruiken. Moet je even op marktplaats enzo rondspeuren.
Oud 24 juni 2011, 15:50   #9
jellebrtmns
Editor

jellebrtmns's avatar

Citaat:
Je kunt het altijd proberen. Er zijn volgens mij genoeg mensen die zulke kabels wel verkopen omdat ze zelf een HDMi-kabel gebruiken. Moet je even op marktplaats enzo rondspeuren.
Nah, voorlopig geen zin om dat risico te lopen.
Oud 24 juni 2011, 17:25   #10
OldskoolRikkie
XGN Punten: 3781
Editor

OldskoolRikkie's avatar

Rep kracht: 21 OldskoolRikkie is een genot om mee om te gaanOldskoolRikkie is een genot om mee om te gaanOldskoolRikkie is een genot om mee om te gaanOldskoolRikkie is een genot om mee om te gaanOldskoolRikkie is een genot om mee om te gaanOldskoolRikkie is een genot om mee om te gaanOldskoolRikkie is een genot om mee om te gaan
Wist niet dat er nog mensen bestonden met een oldtimer tv
OldskoolRikkie is offline   Met citaat antwoorden
Oud 24 juni 2011, 18:54   #11
jellebrtmns
Editor

jellebrtmns's avatar

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door OldskoolRikkie Bekijk bericht
Wist niet dat er nog mensen bestonden met een oldtimer tv
Ghehehe, je moest 'ns weten. Dit is om het maar te noemen de 'hoofd-tv' bij ons thuis. Eerst had ik m'n Xbox op deze tv aangesloten staan, zodat ik kon gamen als anderen tv wilden kijken:

Maar ik wilde toch met wat beter beeld gamen (ook vanwege de beeldbuis, bij veel zonlicht zie je daar dus helemaal niks meer op). Alleen dat is dus nog niet echt gelukt

Oud 24 juni 2011, 19:25   #12
OldskoolRikkie
Editor

OldskoolRikkie's avatar

Rep kracht: 21 OldskoolRikkie is een genot om mee om te gaanOldskoolRikkie is een genot om mee om te gaanOldskoolRikkie is een genot om mee om te gaanOldskoolRikkie is een genot om mee om te gaanOldskoolRikkie is een genot om mee om te gaanOldskoolRikkie is een genot om mee om te gaanOldskoolRikkie is een genot om mee om te gaan
Je weet dat een full HD tv tegewoordig geen drol meer kost toch?
Er zal een wereld voor je open gaan
Oud 24 juni 2011, 19:42   #13
Ubiytsa
XGN Punten: 6446
Правитель мира

Ubiytsa's avatar

Rep kracht: 61 Ubiytsa is wereldberoemdUbiytsa is wereldberoemdUbiytsa is wereldberoemdUbiytsa is wereldberoemdUbiytsa is wereldberoemdUbiytsa is wereldberoemdUbiytsa is wereldberoemdUbiytsa is wereldberoemdUbiytsa is wereldberoemdUbiytsa is wereldberoemdUbiytsa is wereldberoemd
Citaat:
Je weet dat een full HD tv tegewoordig geen drol meer kost toch?
Er zal een wereld voor je open gaan
Hij is 15. Mag volgens de wet nog nauwelijks werken. Je hebt toch zo'n hekel aan kinderen die alles krijgen van hun ouders?
Ubiytsa is offline   Met citaat antwoorden
Oud 24 juni 2011, 20:30   #14
OldskoolRikkie
Editor

OldskoolRikkie's avatar

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Ubiytsa Bekijk bericht
Hij is 15. Mag volgens de wet nog nauwelijks werken. Je hebt toch zo'n hekel aan kinderen die alles krijgen van hun ouders?
Nooit gezegd Ubi..Zijn jou woorden niet de mijne
Overigens kan die een krantenwijk nemen, 2maanden vroeg je nest uit en je hebt een Full Hd tv bij elkaar
Oud 24 juni 2011, 22:16   #15
jellebrtmns
Editor

jellebrtmns's avatar

Citaat:
Nooit gezegd Ubi..Zijn jou woorden niet de mijne
Overigens kan die een krantenwijk nemen, 2maanden vroeg je nest uit en je hebt een Full Hd tv bij elkaar
Krantenwijk heb ik gehad hoor! En ik heb bessen geplukt. Werk nu in de supermarkt als vakkenvuller. Ik werk echt wel hoor

Maarja, wat dacht je van beltegoed, games, boeken, voetbalstuff, etc.

Ik wil ook graag Kinect kopen, maar die tv heeft prioriteit. Maar je zegt me nu wel wat hoor. Ik heb eigenlijk nog nooit serieus naar een nieuwe tv gekeken. Kosten die echt zo weinig? Ik zal eens gaan kijken

Maarre... hebben die Full HD dingen van tegenwoordig wel een standaard een HDMI poort? Zodat ik niet de moeilijke constructies van LDawg hoef gaan toe te passen?

Laatst gewijzigd door jellebrtmns : 24 juni 2011 om 22:25.
jellebrtmns is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord

Tags
26pf4310, dvi, high definition, philips, vga, xbox 360

Er zijn 1 actieve gebruikers die momenteel deze discussie bekijken (0 leden en 1 gasten)

Discussietools
Weergave

Regels voor berichten