|
|
#1 |
|
XGN Punten: 4595
Editor
|
VHS (videos) Omzetten Naar DVD
We hebben hier thuis nog een heleboel video's liggen zowel films als Disney films en zouden graag deze overzetten naar DVD.
Het enige dat ik echter vind is informatie om die zaken over te zetten via de computer, maar hoe kan ik zo'n film nu hebben staan op de PC, tenzij ik hem eerst opneem met een camera. Zijn er geen DVD spelers die een extra schuif hebben waar je video's kan insteken en zodoende dus video's kan omzetten naar DVD's? Iemand die hier meer verstand van heeft mag altijd reageren ![]() |
|
|
|
|
|
#2 |
|
XGN Punten: 1189
Stamgast
Rep kracht: 7
![]() |
ik heb hier een site een daar staat info van hoe je van Video naar de Pc gaat en daarna naar een DVD.
daarvoor heb je wel een apparaatje hebben ik weet niet hoe duur zoiets is. http://www.pinnaclesys.com/PublicSit...ials/Tapes.htm Hier in Nederland kan je ze ook bij een hema latten omzetten ik weet niet als je dat ook in België heb maar denk het wel. Laatst gewijzigd door ian_d_h : 02 januari 2012 om 17:16. Reden: Site is wel handig lijkt me |
|
|
|
|
|
#3 |
|
XGN Punten: 2177
Editor
|
Als je een videorecorder hebt kun je daar de VHS insteken en simpelweg met een Pinnacle Dazzle apparaat de video naar je PC brengen. Zelf heb ik ook een Dazzle, de goedkoopste, van €40 ofzo. Het is niet hele hoge kwaliteit maar voor mij goed genoeg. Ik geef er geen €100 ofzo aan uit. Vanaf je PC kun je dan natuurlijk een DVD'tje branden.
Zelf hebben wij geen videorecorder, alleen een afspeler van waaraf je natuurlijk niet kunt overzetten. Maar wij hebben wel een ouderwetse videocamera nog met cassettebandjes waarmee familiefilms etc. werden gemaakt. Daarvan kan ik dus de cassettebandjes met Dazzle op de PC zetten. Jammer genoeg kan ik dus niet films als Het Kleine Broodroosterje en dergelijke overzetten want we hebben geen videorecorder en een cassettebandje daarvan heb ik natuurlijk niet. Ik overweeg nu me goedkoop een tweedehands videorecorder aan te schaffen om daar die films in te stoppen en het zo over te zetten. |
|
|
|
|
|
#5 | |
|
XGN Punten: 4595
Editor
|
Citaat:
![]() Heb trouwens al een oplossing gevonden, wel niet al te goedkoop, maar dan heb je ook wel alles: http://www.vandenborre.be/dvd-en-of-...der/lg-rct689h |
|
|
|
|
![]() |
| Er zijn 1 actieve gebruikers die momenteel deze discussie bekijken (0 leden en 1 gasten) | |
| Discussietools | |
| Weergave | |
|
|
Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 20:04. vBulletin, Copyright ©2000 - 2012, Jelsoft Enterprises Ltd. 

Lineaire weergave