|
|
#1 |
|
XGN Punten: 4595
Editor
|
Reputatie Guide
Hallo nieuwe gamers, ik ben MrSoKoLoV
Reputatie Geven Hoe Doe Ik Dat? *Om reputatie te geven ga je als volgt te werk. Je zoekt het bericht van het lid dat je reputatie wilt geven. Linksonder van het bericht staat een lampje, een weegschaal en een rapport toets. Als je op de weegschaal drukt komt er een vak te voorschijn op je scherm. Geef aan of je positieve of negatieve reputatie wilt geven en schrijf indien je wil er ook uitleg bij waarom. Nu alleen nog maar bevestigen en het gekozen lid zal de reputatie kunnen bekijken bij zijn profiel. *Let wel op! Indien je zelf nog neutrale reputatie hebt (zie hieronder in dit bericht voor meer uitleg over neutrale reputatie) zal de reputatie die je gegeven hebt nog niets veranderen aan het reputatie totaal van het gekozen lid. Je moet zelf dus positieve reputatie hebben vooraleer je zelf negatieve of positieve reputatie kunt geven. Negatieve Reputatie Hoe Komt Dat? *Je opent topics die al gemaakt zijn. Dit stoort de ouwe rotten op XGN, maar ook mensen die topics maken die zelfs nu al juist aangemaakt zijn krijgen met ons te maken. Reageren op oudere topics mag, maar wordt toch wel serieus bekeken door de ouwe rotten en de staf. Topics die al 2 jaar in de vergeet kast zitten moet je niet weer laten bloeien, wat verleden tijd is, is verleden tijd. *Je spamt. Spammen betekent = veel posten zonder enige waarde. Dit varieert van "Dat vind ik goed/niet goed" tot "Ok/niet ok" tot "Daar ga ik mee akkoord/dat denk ik ook" tot gewoon het invoegen van een smiley als antwoord. *Je gaat ons uitleggen hoe het moet of niet moet. Wij ouwe rotten weten wel hoe het moet en hoe niet. Een beginner die dan komt zeggen wat we moeten doen en wat niet, stellen we niet echt op prijs. Je eigen mening geven mag altijd totdat je het zogezegd beter weet. *Je zegt iets maar gaat dan wel stiekem qua reputatie dat lid negatieve punten geven. Als je dat doet, moet je het ook durven zeggen. Het is makkelijk te zeggen "ik respecteer je mening" of "ik vind van wel/niet" en dan vlug negatieve punten te gaan geven, zoiets heet achterbaks zijn. *Je houd van vulgaire woorden. Wij kunnen allemaal wel een shit, godver, godverdomme en dergelijke door de vingers zien af en toe. Maar de nodige menselijke ziektes opnoemen schiet meestal het verkeerde keelgat in. Het is niet omdat het alom tegenwoordig gebruikt wordt, dat jij dat ook moet doen. Laat me het zo zeggen: Het is niet omdat Mahmoud Ahmadinejad populair is vanwege zijn achterlijkheid dat dat bij jou ook gaat werken. Positieve Reputatie Hoe Komt Dat? *Maak originele interessante/leuke topics. Niemand houd ervan honderdduizend keer hetzelfde te lezen en zeker niet op korte tijd. Je moet niet heel het XGN archief door pluizen om iets te posten waar je zeker van bent dat het nog niet gedaan is, maar de eerste pagina's eens doorlopen kan geen kwaad. Ben je niet meteen op je gemak omtrent topics maken? Post dan gewoon in bestaande topics voor een tijdje mee. *Je spamt niet, integendeel je bouwt goeie reputatie op. Dat komt omdat je antwoorden nuttig zijn of alleszins uit meer dan 10 zinnige woorden bestaan. Zeg niet altijd ja of nee, voor of tegen, maar leg uit waarom. Een boek schrijven is niet nodig, maar toch liefst iets meer dan één zin. *Je blijft bij je standpunt. Iemand die de hele tijd opkomt voor iets en dan ineens het omgekeerde gaat doen en dat zowat overal doet brengt mensen in verwarring. Mensen gaan je niet meer vertrouwen en zullen je negeren. Iemand die duidelijk is en dat ook laat weten, kan op betere reacties rekenen. Maak je geen zorgen, ben jij bijvoorbeeld anti-homo, dan is dat gewoon zo. Jouw mening telt, maar blijf er dan ook bij en hou het beleefd. *Af en toe een gemeend compliment, let wel op gemeend kan deugd doen en dat betekent dat mensen dat op prijs stellen. Zo kan je zelf af en toe verschieten van een complimentje uit de positieve hoek. Het is niet verplicht natuurlijk, maar zoals ze soms zeggen "You scratch my back and I'll do yours" of in het Nederlands "Wie iets doet voor een ander, kan dat ook eens terug verwachten". *Je bent een slijmbal af en toe en niemand merkt dat op. Gefeliciteerd je bent de James Bond van XGN. Hou je undercover en wie weet stijgt je reputatie nog meer. Maar overdrijf niet met je slijmen, er is altijd wel een grens. Neutrale Reputatie Hoe Komt Dat? *Je bent nog maar sinds pas lid en niemand kent je. Als je dan niets doet, zal niemand je leren kennen. Maar blijf wel goed nadenken, wil je meteen als een lastig persoon bekend staan dan zal dat negatieve reacties opleveren. *Hoe meer je post, hoe meer kans dat je reputatie bijkrijgt. Let wel op, spammers krijgen reputatie, helaas is dat wel negatieve reputatie. *Als je het allemaal niet zo goed meer weet, vraag dan gewoon om hulp. Maar ga dit niet in willekeurige topics doen, tenzij je over dat onderwerp hulp wilt hebben. Maar stuur gerust een beleefde en toch netjes geschreven bericht naar een lid van de staf of iemand die hier al lang zit, zij kunnen je ook verder helpen. |
|
|
|
|
|
#3 |
|
XGN Punten: 5992
Nulli Cedo.
Rep kracht: 53
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Thumbs up MrSokolov dit zijn Topics waar we iets mee kunnen,ik stoor me ook al mateloos aan enkele nieuwe leden.
Sterker nog deze beginpost zou door een ieder gelezen moeten worden voor er uberhaupt gepost mag worden. ![]() |
|
|
|
![]() |
| Er zijn 1 actieve gebruikers die momenteel deze discussie bekijken (0 leden en 1 gasten) | |
| Discussietools | |
| Weergave | |
|
|
Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 19:53. vBulletin, Copyright ©2000 - 2012, Jelsoft Enterprises Ltd.

Lineaire weergave