|
|
#1 |
|
XGN Punten: 5521
Forum-Legende
|
[Recensie] Virtua Fighter 5
![]() Inleiding: Vroeger was mijn favoriete vechtgame altijd Tekken 3 op de PlayStation. Mijn maat had een PS2 met Tekken 5. En die gingen we samen spelen. Ik haakte al snel af, sterker nog, Tekken was niet meer mijn favoriete vechtfranchise. En na een bezoekje bij de game winkel had ik Virtua Fighter 5 in mijn handen. Voor €30,-. Maar is het die €30,- eigenlijk wel waard? Als ik Tekken nu bekijk is het eigenlijk allemaal bullshit. Kom op zeg, dieren die gaan vechten!? Een houten dummy die gesneden is uit een magische boom en daardoor tot leven is gekomen? Een soort robot ruimtewezen? In 1 woord bullshit. Wat dan weer wel leuk was aan Tekken is het grote verhaal wat er achter zit. Bij Virtua Fighter heb je ook een verhaal, maar dit wordt niet echt duidelijk gemaakt in de game. Nieuwe characters: Wat als eerste opvalt als je de game opstart zijn 2 nieuwe characters die in de game zijn gekomen. 1 daarvan is El Blaze, een worstelaar, om precies te zijn doet hij aan Lucha Libre. Hij is een aartsrivaal van Wolf Hawkfield. Omdat ze beide aan worstelen doen. Hij heeft moves die je verwacht van een echte man die aan Lucha Libre doet. Zijn moves zijn indrukwekkend. De reden om mee te doen voor hem is om Wolf te verslaan. Daarnaast is Eileen ook nieuw. Een klein meisje, ze is de jongste deelnemer. En doet aan Monkey Kung Fu. De reden dat ze meedoet is om Pai te ontmoeten. ![]() Verschillende modes: Maar dan even over de game zelf. Het eerste wat je hebt is de Arcade mode. Je moet hier 6 vechters verslaan en uiteindelijk Akira. Elke vechter wordt steeds een stukje moeilijker. Dit is natuurlijk de bekendste mode bij elk vechtspel. Daarnaast heb je de Multiplayer mode. Ook gewoon heel erg bekend. Je kan met deze mode samen met je vriend tegen elkaar gaan vechten. Elke speler kiest zijn eigen character. Dan de leukste mode van allemaal. De Quest mode! Met deze mode zal je heel lang bezig zijn. Hierin kan je namelijk vechten tegen andere vechters en zo krijg je ook nog is promotie. Ook kom je regelmatig Item Battle’s tegen. Hierin vecht je voor een speciaal item. Bijvoorbeeld een kledingstuk. Dat kleding stuk kan je gebruiken om je character te ‘customsizen’. Je kan je character hiermee geheel ander haar of kleding geven. Dit kan je weer kopen in de shop. Ook kan je je vechter en andere naam geven. Bij de Quest mode kan je vaak meedoen aan toernooien. Zo heb je bijvoorbeeld het Beginners Try toernooi. Een heel makkelijk toernooi waarvan je met gemak zult winnen. Maar er zijn ook zat andere toernooien. Als je een toernooi wint krijg je vaak achievements plus gamerscore. En dat is gewoon tof. ![]() Gameplay: De gameplay van Virtua Fighter 5 werkt lekker. Moves zijn makkelijk uit te voeren en ziet er ook nog is strak uit. Je hebt 1 knop voor het blocken, 2 voor het trappen, dit zijn dan 2 verschillende trappen en 2 voor het slaan, ook 2 verschillende slagen. Je hoeft maar 2 knopjes in te drukken en je voert al een krachtige move uit. Kortom, met de gameplay van de nieuwe fighting game van SEGA zit het wel snor en is wat mij betreft beter dan die van Tekken. Graphics: De graphics van VF5 zijn ook toppie. Sommige vechters in Virtua Fighter 5 hebben lang haar en bij hun intro van een gevecht komt dat haar er soms nog wel is raar uit te zien. En soms als je slaat is die mis. Als je heel goed kijkt. Maar de tegenstander valt wel neer en krijg ook damage. Onlangs dit ziet de game er heerlijk uit. Ik snap dan ook niet dat sommige gamers liever een cartoon achtige stijl hebben zoals bij SF IV. Conclusie: Virtua Fighter is mijn favoriete fighting game. De graphics zijn goed, de Quest mode is geweldig en de gameplay is ook gewoon goed. Deze game is een musthave voor elke fighting liefhebber! + Goeie graphics - Soms wat rare fouten (maar niet heel erg) + Quest mode is geweldig - Weinig characters (17 totaal) + Goeie gameplay93/100 Let op: Ja kan Fighters moeilijk vergelijken met shooters of adventures. Ga dus niet dit cijfer met die van Gears of AC vergelijken. |
|
|
|
![]() |
| Er zijn 1 actieve gebruikers die momenteel deze discussie bekijken (0 leden en 1 gasten) | |
| Discussietools | |
| Weergave | |
|
|
Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 06:53. vBulletin, Copyright ©2000 - 2012, Jelsoft Enterprises Ltd. 

Lineaire weergave