Oud 11 oktober 2009, 23:57   #1
Julian
XGN Punten: 5521
Forum-Legende

Julian's avatar

Rep kracht: 49 Julian heeft heel veel om trots op te zijnJulian heeft heel veel om trots op te zijnJulian heeft heel veel om trots op te zijnJulian heeft heel veel om trots op te zijnJulian heeft heel veel om trots op te zijnJulian heeft heel veel om trots op te zijnJulian heeft heel veel om trots op te zijnJulian heeft heel veel om trots op te zijnJulian heeft heel veel om trots op te zijn
Stuur een bericht via MSN naar Julian Stuur een bericht via Skype™ naar Julian
[Recensie] Virtua Fighter 5

Inleiding:
Vroeger was mijn favoriete vechtgame altijd Tekken 3 op de PlayStation. Mijn maat had een PS2 met Tekken 5. En die gingen we samen spelen. Ik haakte al snel af, sterker nog, Tekken was niet meer mijn favoriete vechtfranchise. En na een bezoekje bij de game winkel had ik Virtua Fighter 5 in mijn handen. Voor €30,-. Maar is het die €30,- eigenlijk wel waard?

Als ik Tekken nu bekijk is het eigenlijk allemaal bullshit. Kom op zeg, dieren die gaan vechten!? Een houten dummy die gesneden is uit een magische boom en daardoor tot leven is gekomen? Een soort robot ruimtewezen? In 1 woord bullshit. Wat dan weer wel leuk was aan Tekken is het grote verhaal wat er achter zit. Bij Virtua Fighter heb je ook een verhaal, maar dit wordt niet echt duidelijk gemaakt in de game.

Nieuwe characters:
Wat als eerste opvalt als je de game opstart zijn 2 nieuwe characters die in de game zijn gekomen. 1 daarvan is El Blaze, een worstelaar, om precies te zijn doet hij aan Lucha Libre. Hij is een aartsrivaal van Wolf Hawkfield. Omdat ze beide aan worstelen doen. Hij heeft moves die je verwacht van een echte man die aan Lucha Libre doet. Zijn moves zijn indrukwekkend. De reden om mee te doen voor hem is om Wolf te verslaan.

Daarnaast is Eileen ook nieuw. Een klein meisje, ze is de jongste deelnemer. En doet aan Monkey Kung Fu. De reden dat ze meedoet is om Pai te ontmoeten.

Verschillende modes:
Maar dan even over de game zelf. Het eerste wat je hebt is de Arcade mode. Je moet hier 6 vechters verslaan en uiteindelijk Akira. Elke vechter wordt steeds een stukje moeilijker. Dit is natuurlijk de bekendste mode bij elk vechtspel.

Daarnaast heb je de Multiplayer mode. Ook gewoon heel erg bekend. Je kan met deze mode samen met je vriend tegen elkaar gaan vechten. Elke speler kiest zijn eigen character.

Dan de leukste mode van allemaal. De Quest mode! Met deze mode zal je heel lang bezig zijn. Hierin kan je namelijk vechten tegen andere vechters en zo krijg je ook nog is promotie. Ook kom je regelmatig Item Battle’s tegen. Hierin vecht je voor een speciaal item. Bijvoorbeeld een kledingstuk. Dat kleding stuk kan je gebruiken om je character te ‘customsizen’. Je kan je character hiermee geheel ander haar of kleding geven. Dit kan je weer kopen in de shop. Ook kan je je vechter en andere naam geven.

Bij de Quest mode kan je vaak meedoen aan toernooien. Zo heb je bijvoorbeeld het Beginners Try toernooi. Een heel makkelijk toernooi waarvan je met gemak zult winnen. Maar er zijn ook zat andere toernooien. Als je een toernooi wint krijg je vaak achievements plus gamerscore. En dat is gewoon tof.

Gameplay:
De gameplay van Virtua Fighter 5 werkt lekker. Moves zijn makkelijk uit te voeren en ziet er ook nog is strak uit. Je hebt 1 knop voor het blocken, 2 voor het trappen, dit zijn dan 2 verschillende trappen en 2 voor het slaan, ook 2 verschillende slagen. Je hoeft maar 2 knopjes in te drukken en je voert al een krachtige move uit. Kortom, met de gameplay van de nieuwe fighting game van SEGA zit het wel snor en is wat mij betreft beter dan die van Tekken.

Graphics:
De graphics van VF5 zijn ook toppie. Sommige vechters in Virtua Fighter 5 hebben lang haar en bij hun intro van een gevecht komt dat haar er soms nog wel is raar uit te zien. En soms als je slaat is die mis. Als je heel goed kijkt. Maar de tegenstander valt wel neer en krijg ook damage. Onlangs dit ziet de game er heerlijk uit.
Ik snap dan ook niet dat sommige gamers liever een cartoon achtige stijl hebben zoals bij SF IV.

Conclusie:
Virtua Fighter is mijn favoriete fighting game. De graphics zijn goed, de Quest mode is geweldig en de gameplay is ook gewoon goed. Deze game is een musthave voor elke fighting liefhebber!

+ Goeie graphics
- Soms wat rare fouten (maar niet heel erg)
+ Quest mode is geweldig
- Weinig characters (17 totaal)
+ Goeie gameplay

93/100

You Tube

Let op:
Ja kan Fighters moeilijk vergelijken met shooters of adventures. Ga dus niet dit cijfer met die van Gears of AC vergelijken.
Julian is offline   Met citaat antwoorden
Oud 12 oktober 2009, 02:01   #2
Cooky
XGN Punten: 9347
Stamgast

Cooky's avatar

Rep kracht: 22 Cooky zal snel beroemd wordenCooky zal snel beroemd worden
Goeie recensie
Cooky is offline   Met citaat antwoorden
Oud 12 oktober 2009, 02:59   #3
stoffie
XGN Punten: 2570
pro gamer

stoffie's avatar

Rep kracht: 0 stoffie is op de goede weg
Goeie recensie, heb de game zelf ook en voor mij is het de beste vechtgame van dit moment.
Oud 27 november 2009, 23:37   #4
Julian
Forum-Legende

Julian's avatar

Rep kracht: 49 Julian heeft heel veel om trots op te zijnJulian heeft heel veel om trots op te zijnJulian heeft heel veel om trots op te zijnJulian heeft heel veel om trots op te zijnJulian heeft heel veel om trots op te zijnJulian heeft heel veel om trots op te zijnJulian heeft heel veel om trots op te zijnJulian heeft heel veel om trots op te zijnJulian heeft heel veel om trots op te zijn
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door stoffie Bekijk bericht
Goeie recensie, heb de game zelf ook en voor mij is het de beste vechtgame van dit moment.
Speel je online?
Oud 24 januari 2010, 17:44   #5
assaultpr0
XGN Punten: 2936
Extreem Forum Gebruiker

assaultpr0's avatar

Rep kracht: 19 assaultpr0 heeft een prachtige toekomst voor zichassaultpr0 heeft een prachtige toekomst voor zichassaultpr0 heeft een prachtige toekomst voor zichassaultpr0 heeft een prachtige toekomst voor zichassaultpr0 heeft een prachtige toekomst voor zichassaultpr0 heeft een prachtige toekomst voor zichassaultpr0 heeft een prachtige toekomst voor zichassaultpr0 heeft een prachtige toekomst voor zichassaultpr0 heeft een prachtige toekomst voor zichassaultpr0 heeft een prachtige toekomst voor zichassaultpr0 heeft een prachtige toekomst voor zich
goeie recensie, maar voor mij is street fighter 4 duidelijk een betere game;p
assaultpr0 is offline   Met citaat antwoorden
Oud 24 januari 2010, 18:01   #6
Julian
Forum-Legende

Julian's avatar

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door assaultpr0 Bekijk bericht
goeie recensie, maar voor mij is street fighter 4 duidelijk een betere game;p
Mwah, ik heb Street Fighter IV ook, maar beide games kan je moeilijk met elkaar vergelijken. Street Fighter is een 2D fighter, terwijl Virtua Fighter duidelijk 3D is. Zelf ben ik daar dan ook meer fan van.
Oud 12 december 2010, 13:50   #7
BERII66
XGN Punten: 2095
the xD guy

BERII66's avatar

Rep kracht: 11 BERII66 straalt positieve energie uitBERII66 straalt positieve energie uitBERII66 straalt positieve energie uitBERII66 straalt positieve energie uitBERII66 straalt positieve energie uitBERII66 straalt positieve energie uit
Is deze game nog altijd het beste fighting game?
Oud 12 december 2010, 13:54   #8
inva1337
XGN Punten: 2932
Extreem Forum Gebruiker

inva1337's avatar

Rep kracht: 21 inva1337 heeft heel veel om trots op te zijninva1337 heeft heel veel om trots op te zijninva1337 heeft heel veel om trots op te zijninva1337 heeft heel veel om trots op te zijninva1337 heeft heel veel om trots op te zijninva1337 heeft heel veel om trots op te zijninva1337 heeft heel veel om trots op te zijninva1337 heeft heel veel om trots op te zijninva1337 heeft heel veel om trots op te zijn
Voor mij wel, met vlak daar onder Tekken en Street Fighter IV.
Maar er zijn ook mensen die vinden Super Smash Brawl de beste fighting game dus het is maar mijn persoonlijke mening

inva1337 is offline   Met citaat antwoorden
Oud 03 januari 2011, 00:00   #9
jktje
XGN Punten: 1042
Editor

jktje's avatar

Rep kracht: 0 jktje zal snel beroemd worden
Stuur een bericht via Skype™ naar jktje
Leuke recensie ik hoop er nog een paar van je te zien

Er zijn 1 actieve gebruikers die momenteel deze discussie bekijken (0 leden en 1 gasten)

Discussietools
Weergave

Regels voor berichten