|
|
#1 |
|
XGN Punten: 5856
Forum-Legende
|
[Recensie] Assassin's Creed
![]() Uitgever: Ubisoft Ontwikkelaar: Ubisoft Montreal Genre: Action Adventure, free roam Platforms: Xbox 360, PLAYSTATION 3, Windows, Mac Inleiding Assassin's Creed werd aangekondigd bij het Microsoft X05 event. Toen stond het nog bekend onder de naam Project Assassin. Sinds de E3 2006 kreeg hij de naam Assassin's Creed. Het zag er allemaal veelbelovend uit. Op 15 november 2007 was het dan zo ver, Assassin's Creed lag in de winkels. Is dit de game van het jaar 2007? De game speelt zich af in de middeleeuwen, tijdens de derde kruistocht. Jij bent een assassin. Een sluipmoordenaar. Hij heet Altaïr. Het is nogal een stil iemand die lid is van Hashashin; een sluipmoordernaarsgenootschap. Maar nu heb je een aantal regels overtreden, waardoor je wapens, je rang en meer wordt afgepakt. Je had namelijk onschuldige mensen vermoord! Nu moet je jezelf weer bewijzen, bewijzen dat je een goeie sluipmoordenaar kan zijn. Een prachtige sfeer Wat mij al snel opviel aan de game was de prachtige sfeer en de grote gebouwen. En bij echt elk gebouw kan je klimmen. Geniaal gewoon. De graphics zijn ook dik in orde. De gevechten en al die shit zijn namelijk prachtig gemaakt. Ikzelf vind van gebouw naar gebouw springen misschien nog wel het coolst aan de hele game. Maargoed, aan de game zitten niet alleen pluspunten, maar ook zeker wat minpunten. Zo zitten er nog wel een aantal bugs in de game en... ![]() Erg mooie graphics. Wapens Er zijn te weinig wapens in de game. In de trailer had Altaïr nog wel een kruisboog. Die we in de game niet konden gebruiken. Plus dat ze in de middeleeuwen ook strijdbijlen, speren en weet ik veel allemaal hadden. De enige wapens die je had was een hidden blade, longsword en laten kan die ook nog wat messen krijgen om mee te gooien. Wat wel leuk is is dat Altaïr maar 9 vingers heeft. Zijn rechte wijsvinger is namelijk afgehakt. Dat hoorde bij het assassin's ritueel. Op die plek zit nu zijn hidden blade. Free-roam Ze zeggen dat je het kan vergelijken met die van GTA IV. Maar dat vind ik niet. AC heeft wel iets weg van het free roam genre, maar niet zo veel als GTA IV heeft. Je kan wel iedereen vermoorden. En na z'n drie uur spelen kan de speler 12 slagen krijgen en dit overleven. De speler kan met ongeveer 30 man tegelijk vechten en dit winnen. Gaurds vallen namelijk altijd 1 voor 1 aan. ![]() Een gevecht in AC. Conclusie Assassin's Creed is een prima game. Maar na een tijdje word het toch eentonig. Je hebt te weinig wapens. Gelukkig zitten er ook genoeg pluspunten aan de game, zoals de goede graphics, de prachtige sfeer en de meeslepende gevechten. Binnenkort komt Assassin's Creed II, ik hoop dat hier meer variatie komt. Toch is het een must have voor elke gamer. + Goede graphics + Prachtige sfeer + Goed uitgewerkt - Word snel eentonig - Te weinig wapens 9,2 |
|
|
|
|
|
#3 | |
|
XGN Punten: 2776
Banned
Rep kracht: 0
![]() |
Sweet recensie Sparcri
Ik heb wel een commentaar puntje welke je zou kunnen helpen om je innerlijke zelf te vinden bij het schrijven van nog een recensie; Je zegt steeds iets, waarna je meteen met iets nieuws begint. Zo zeg je bijvoorbeeld; Citaat:
En ik heb nog iets, maar dat is juist om te verbeteren; Als je zegt dat het gebouwen beklimmen vet is, dan blijf je daar bij. Je zou het kunnen uitbreiden door meer details te geven. Zo kun je bijvoorbeeld zeggen; "..Gebouwen beklimmen is een must in de game. Het is niet alleen leuk, maar als je eenmaal boven bent, geniet je spontaan van het uitzicht over de stad waar je je op dat moment bevindt.." Door die details, maak je de lezer heel erg benieuwd naar dat specifieke punt. Ik hoop dat ik je geholpen heb. Het is positief bedoeld hoor Keep up the good work! |
|
|
|
|
|
|
#5 |
|
XGN Punten: 1955
Forum-Koning
Rep kracht: 15
![]() |
Hier ook nog een tipje, probeer nooit de ik-vorm in een recensie te gebruiken, dit geeft een persoonlijk tintje aan de recensies. Je moet het brengen op een manier waaruit blijkt dat alles wat je schrijft een feit is. Dus niet ikzelf vind de hoge gebouwen cool, maar de hoge gebouwen zijn cool. Verder had hij wel wat langer gekomen. Probeer anders ff wat recensies door te lezen op XGN, die zijn over het algemeen zeer goed, vooral die van Dirk Wolthuis heb ik gehoord.
|
|
|
|
|
|
#6 | |
|
XGN Punten: 5856
Forum-Legende
|
Citaat:
![]() |
|
|
|
|
|
|
#11 |
|
XGN Punten: 7628
XGN-Verslaafd
Rep kracht: 45
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
deel 1 was echt leuk, alleen ben ik na 2/3 uurtjes gestopt omdat ik het te eentonig vond worden :S
alle video's over deel 2 zien er echt gaaf uit en ze zeiden ook dat ze veel hadden veranderd om de eentonigheid (is dat een woord?) tegen te gaan. |
|
|
|
![]() |
| Er zijn 1 actieve gebruikers die momenteel deze discussie bekijken (0 leden en 1 gasten) | |
| Discussietools | |
| Weergave | |
|
|
Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 19:51. vBulletin, Copyright ©2000 - 2012, Jelsoft Enterprises Ltd.

Lineaire weergave