Oud 05 augustus 2009, 12:57   #1
Julian
XGN Punten: 5856
Forum-Legende

Julian's avatar

Rep kracht: 52 Julian heeft heel veel om trots op te zijnJulian heeft heel veel om trots op te zijnJulian heeft heel veel om trots op te zijnJulian heeft heel veel om trots op te zijnJulian heeft heel veel om trots op te zijnJulian heeft heel veel om trots op te zijnJulian heeft heel veel om trots op te zijnJulian heeft heel veel om trots op te zijnJulian heeft heel veel om trots op te zijn
Stuur een bericht via MSN naar Julian Stuur een bericht via Skype™ naar Julian
[Recensie] Assassin's Creed

Uitgever: Ubisoft
Ontwikkelaar: Ubisoft Montreal
Genre: Action Adventure, free roam
Platforms: Xbox 360, PLAYSTATION 3, Windows, Mac

Inleiding
Assassin's Creed werd aangekondigd bij het Microsoft X05 event. Toen stond het nog bekend onder de naam Project Assassin. Sinds de E3 2006 kreeg hij de naam Assassin's Creed. Het zag er allemaal veelbelovend uit. Op 15 november 2007 was het dan zo ver, Assassin's Creed lag in de winkels. Is dit de game van het jaar 2007?

De game speelt zich af in de middeleeuwen, tijdens de derde kruistocht. Jij bent een assassin. Een sluipmoordenaar. Hij heet Altaïr. Het is nogal een stil iemand die lid is van Hashashin; een sluipmoordernaarsgenootschap. Maar nu heb je een aantal regels overtreden, waardoor je wapens, je rang en meer wordt afgepakt. Je had namelijk onschuldige mensen vermoord! Nu moet je jezelf weer bewijzen, bewijzen dat je een goeie sluipmoordenaar kan zijn.

Een prachtige sfeer
Wat mij al snel opviel aan de game was de prachtige sfeer en de grote gebouwen. En bij echt elk gebouw kan je klimmen. Geniaal gewoon. De graphics zijn ook dik in orde. De gevechten en al die shit zijn namelijk prachtig gemaakt. Ikzelf vind van gebouw naar gebouw springen misschien nog wel het coolst aan de hele game. Maargoed, aan de game zitten niet alleen pluspunten, maar ook zeker wat minpunten. Zo zitten er nog wel een aantal bugs in de game en...

Erg mooie graphics.

Wapens
Er zijn te weinig wapens in de game. In de trailer had Altaïr nog wel een kruisboog. Die we in de game niet konden gebruiken. Plus dat ze in de middeleeuwen ook strijdbijlen, speren en weet ik veel allemaal hadden. De enige wapens die je had was een hidden blade, longsword en laten kan die ook nog wat messen krijgen om mee te gooien. Wat wel leuk is is dat Altaïr maar 9 vingers heeft. Zijn rechte wijsvinger is namelijk afgehakt. Dat hoorde bij het assassin's ritueel. Op die plek zit nu zijn hidden blade.

Free-roam
Ze zeggen dat je het kan vergelijken met die van GTA IV. Maar dat vind ik niet. AC heeft wel iets weg van het free roam genre, maar niet zo veel als GTA IV heeft. Je kan wel iedereen vermoorden. En na z'n drie uur spelen kan de speler 12 slagen krijgen en dit overleven. De speler kan met ongeveer 30 man tegelijk vechten en dit winnen. Gaurds vallen namelijk altijd 1 voor 1 aan.

Een gevecht in AC.

Conclusie
Assassin's Creed is een prima game. Maar na een tijdje word het toch eentonig. Je hebt te weinig wapens. Gelukkig zitten er ook genoeg pluspunten aan de game, zoals de goede graphics, de prachtige sfeer en de meeslepende gevechten. Binnenkort komt Assassin's Creed II, ik hoop dat hier meer variatie komt. Toch is het een must have voor elke gamer.

+ Goede graphics
+ Prachtige sfeer
+ Goed uitgewerkt

- Word snel eentonig
- Te weinig wapens

9,2
''Als tovermansoren niet horen dan geen tijd verspillen // maar we rappen hier niet meer // we eren de stilte // leren de blinde // het is zien hoe we schrijven // geef ze kippenvel // lees dat net als braille'' - '
Julian is offline   Met citaat antwoorden
Oud 05 augustus 2009, 13:06   #2
Cooky
XGN Punten: 9351
Stamgast

Cooky's avatar

Rep kracht: 22 Cooky zal snel beroemd wordenCooky zal snel beroemd worden
Voor mij was dat zeker de game van het jaar en de verrassing,ik kijk heel erg uit naar deel 2 en ben benieuwd of die het eerste deel gaat overtreffen.
Wat ik nog vergeet te zeggen een prima recensie.
Cooky is offline   Met citaat antwoorden
Oud 05 augustus 2009, 16:33   #3
Sleepwalker
XGN Punten: 2776
Banned

Sleepwalker's avatar

Rep kracht: 0 Sleepwalker is op de goede weg
Sweet recensie Sparcri

Ik heb wel een commentaar puntje welke je zou kunnen helpen om je innerlijke zelf te vinden bij het schrijven van nog een recensie;

Je zegt steeds iets, waarna je meteen met iets nieuws begint. Zo zeg je bijvoorbeeld;
Citaat:
De graphics zijn ook dik in orde. De gevechten en al die shit zijn namelijk prachtig gemaakt. Ikzelf vind van gebouw naar gebouw springen misschien nog wel het coolst aan de hele game.
De graphics zijn dik in orde en dan heb je het over dat de gevechten daardoor ook mooi zijn. Oké. Maar, dan begin je opeens dat je gebouwen bespringen ook leuk vind.. Dat is een beetje confusing en.. snel. Een lezer moet zich inleven bij een recensie om het beter te begrijpen en dat word hier een beetje verstoord door dat je van de hak op de tak naar een ander onderwerp gaat.

En ik heb nog iets, maar dat is juist om te verbeteren;

Als je zegt dat het gebouwen beklimmen vet is, dan blijf je daar bij. Je zou het kunnen uitbreiden door meer details te geven. Zo kun je bijvoorbeeld zeggen; "..Gebouwen beklimmen is een must in de game. Het is niet alleen leuk, maar als je eenmaal boven bent, geniet je spontaan van het uitzicht over de stad waar je je op dat moment bevindt.."

Door die details, maak je de lezer heel erg benieuwd naar dat specifieke punt.

Ik hoop dat ik je geholpen heb. Het is positief bedoeld hoor

Keep up the good work!
Sleepwalker is offline   Met citaat antwoorden
Oud 05 augustus 2009, 16:35   #4
Julian
Forum-Legende

Julian's avatar

Rep kracht: 52 Julian heeft heel veel om trots op te zijnJulian heeft heel veel om trots op te zijnJulian heeft heel veel om trots op te zijnJulian heeft heel veel om trots op te zijnJulian heeft heel veel om trots op te zijnJulian heeft heel veel om trots op te zijnJulian heeft heel veel om trots op te zijnJulian heeft heel veel om trots op te zijnJulian heeft heel veel om trots op te zijn
Ik begrijp wat je bedoel, zal er aan werken.
''Als tovermansoren niet horen dan geen tijd verspillen // maar we rappen hier niet meer // we eren de stilte // leren de blinde // het is zien hoe we schrijven // geef ze kippenvel // lees dat net als braille'' - '
Oud 05 augustus 2009, 17:42   #5
Redtigerxx
XGN Punten: 1955
Forum-Koning

Rep kracht: 15 Redtigerxx is op de goede weg
Hier ook nog een tipje, probeer nooit de ik-vorm in een recensie te gebruiken, dit geeft een persoonlijk tintje aan de recensies. Je moet het brengen op een manier waaruit blijkt dat alles wat je schrijft een feit is. Dus niet ikzelf vind de hoge gebouwen cool, maar de hoge gebouwen zijn cool. Verder had hij wel wat langer gekomen. Probeer anders ff wat recensies door te lezen op XGN, die zijn over het algemeen zeer goed, vooral die van Dirk Wolthuis heb ik gehoord.
Redtigerxx is offline   Met citaat antwoorden
Oud 05 augustus 2009, 18:22   #6
Julian
Forum-Legende

Julian's avatar

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Redtigerxx Bekijk bericht
Hier ook nog een tipje, probeer nooit de ik-vorm in een recensie te gebruiken, dit geeft een persoonlijk tintje aan de recensies. Je moet het brengen op een manier waaruit blijkt dat alles wat je schrijft een feit is. Dus niet ikzelf vind de hoge gebouwen cool, maar de hoge gebouwen zijn cool. Verder had hij wel wat langer gekomen. Probeer anders ff wat recensies door te lezen op XGN, die zijn over het algemeen zeer goed, vooral die van Dirk Wolthuis heb ik gehoord.
Ok, thanks. Dit is me eerste recensie die ik schrijf. Maar als ik nog een keer een recensie schrijf zal ik jullie tips erin verwerken.
Oud 19 augustus 2009, 14:44   #7
jeffreythespartaan
XGN Punten: 58
Nieuwkomer

Rep kracht: 0 jeffreythespartaan is op de goede weg
Dit is niet echt mijn game, heb hem gehad, maar je moest de hele tijd hetzelfde doen.. de grapihcs waren wel erg mooi!

jeffreythespartaan is offline   Met citaat antwoorden
Oud 02 september 2009, 20:44   #8
Fido
XGN Punten: 2002
Stamgast

Rep kracht: 9 Fido zal snel beroemd worden
Vond hem in het begin leuk totdat ik steeds hetzelfde moest doen toen werd die saai
Fido is offline   Met citaat antwoorden
Oud 02 september 2009, 20:50   #9
Cooky
XGN Punten: 9351
Stamgast

Cooky's avatar

Rep kracht: 22 Cooky zal snel beroemd wordenCooky zal snel beroemd worden
Ik heb net deel 2 gepreorderd.
Cooky is offline   Met citaat antwoorden
Oud 12 oktober 2009, 02:02   #10
stoffie
XGN Punten: 2574
pro gamer

stoffie's avatar

Rep kracht: 0 stoffie is op de goede weg
Leuke recensie, top game die inderdaad na een tijdje erg eentonig, wordt hopelijk in deel 2 wel wat aan gedaan.
Oud 12 oktober 2009, 09:32   #11
Dravir
XGN Punten: 7628
XGN-Verslaafd

Dravir's avatar

Rep kracht: 45 Dravir is een genot om mee om te gaanDravir is een genot om mee om te gaanDravir is een genot om mee om te gaanDravir is een genot om mee om te gaanDravir is een genot om mee om te gaanDravir is een genot om mee om te gaanDravir is een genot om mee om te gaanDravir is een genot om mee om te gaan
deel 1 was echt leuk, alleen ben ik na 2/3 uurtjes gestopt omdat ik het te eentonig vond worden :S
alle video's over deel 2 zien er echt gaaf uit en ze zeiden ook dat ze veel hadden veranderd om de eentonigheid (is dat een woord?) tegen te gaan.

Dravir is offline   Met citaat antwoorden
Oud 03 november 2009, 13:56   #12
q4roel
XGN Punten: 3578
Forum-Koning

q4roel's avatar

Rep kracht: 17 q4roel heeft een prachtige toekomst voor zichq4roel heeft een prachtige toekomst voor zichq4roel heeft een prachtige toekomst voor zichq4roel heeft een prachtige toekomst voor zichq4roel heeft een prachtige toekomst voor zichq4roel heeft een prachtige toekomst voor zichq4roel heeft een prachtige toekomst voor zichq4roel heeft een prachtige toekomst voor zichq4roel heeft een prachtige toekomst voor zichq4roel heeft een prachtige toekomst voor zichq4roel heeft een prachtige toekomst voor zich
Nicer review, commentaar is al genoemd, maar keep it up!
Oud 08 november 2009, 16:02   #13
Julian
Forum-Legende

Julian's avatar

Thanks, commentaar was inderdaad al genoemd ja,jouw review was trouwens ook leuk.
Antwoord

Er zijn 1 actieve gebruikers die momenteel deze discussie bekijken (0 leden en 1 gasten)

Discussietools
Weergave

Regels voor berichten