Ga terug   XGN Forum > Gaming Discussie > Xbox 360

Bekijk resultaten enquête: Opslag medium nieuwe Xbox?
Download only 1 12,50%
Blu-ray 4 50,00%
USB stick 1 12,50%
HD dvd 1 12,50%
Anders? 1 12,50%
Aantal stemmers: 8. Je mag niet stemmen in deze enquête

Antwoord

Discussietools Weergave
Oud 29 augustus 2011, 13:28   #1
TheLegendOf1977
XGN Punten: 1639
Forum-Verslaafd

Rep kracht: 6 TheLegendOf1977 is op de goede weg
opslag medium nieuwe Xbox?

Ik vraag het mezelf nu al een tijdje af en heb met vrienden ook al vaak een discussie erover gehad, maar wat denken jullie dat Microsoft zal kiezen voor de volgende Xbox aangezien we nu wel weten dat de DVD gewoon geen optie meer is.
Zelf denk ik dat ze juist zolang wachten met de nieuwe console om een beetje te peilen of meer mensen download only aan durven en ik zie ze niet snel geld uitgeven voor het recht op Blu-ray te mogen gebruiken...

Dus, wat is jullie mening?
TheLegendOf1977 is nu online   Met citaat antwoorden
Oud 29 augustus 2011, 15:05   #2
Julian
XGN Punten: 5856
Forum-Legende

Julian's avatar

Rep kracht: 52 Julian heeft heel veel om trots op te zijnJulian heeft heel veel om trots op te zijnJulian heeft heel veel om trots op te zijnJulian heeft heel veel om trots op te zijnJulian heeft heel veel om trots op te zijnJulian heeft heel veel om trots op te zijnJulian heeft heel veel om trots op te zijnJulian heeft heel veel om trots op te zijnJulian heeft heel veel om trots op te zijn
Stuur een bericht via MSN naar Julian Stuur een bericht via Skype™ naar Julian
HD-DVD zou onmogelijk zijn, aangezien deze lang geleden heeft verloren in de strijd met Blu-ray en nu dus dood is. DVD zouden ze mee achterblijven, USB stick lijkt mij heel raar en Download Only is de markt nog niet klaar voor (zie PSPgo). Met een eigen formaat komen ze ook niet zo snel, zie HD-DVD maar. Een zelfde fout willen ze niet snel maken. Dus Blu-ray.
Julian is offline   Met citaat antwoorden
Oud 29 augustus 2011, 16:05   #3
OldskoolRikkie
XGN Punten: 3781
Editor

OldskoolRikkie's avatar

Rep kracht: 21 OldskoolRikkie is een genot om mee om te gaanOldskoolRikkie is een genot om mee om te gaanOldskoolRikkie is een genot om mee om te gaanOldskoolRikkie is een genot om mee om te gaanOldskoolRikkie is een genot om mee om te gaanOldskoolRikkie is een genot om mee om te gaanOldskoolRikkie is een genot om mee om te gaan
Blu-ray natuurlijk..Het is de normaalste zaak tegenwoordig dat bedrijven elkaar betalen voor patenten. Zou niet weten waarom dit bij Sony en Microsoft niet zou kunnen.

Overigens zijn er veel bedrijven met een patent op blu-ray en niet alleen Sony.

CyberLink Corporation
Dell Inc.
Hewlett-Packard Company
Hitachi Ltd.
Koninklijke Philips Electronics N.V.
LG Electronics Inc.
Matsushita Electric Industrial Co., Ltd. (Panasonic)
Mitsubishi Electric Corporation
Pioneer Corporation
Samsung Electronics Co., Ltd.
Sanyo Electric Co., Ltd.
Sharp Corporation
Sony Corporation
TDK Corporation
Victor Company of Japan, Ltd.
Warner Home Video Inc.
OldskoolRikkie is offline   Met citaat antwoorden
Oud 29 augustus 2011, 16:11   #4
TheLegendOf1977
Forum-Verslaafd

Blu-ray zou op zich een logisch antwoord zijn als je vanuit onze kant kijkt ja, maar voor Microsoft lijkt mij de beste keuze download only.
Dit heeft namelijk 3 voordelen voor hun:
1: gaat piraterij tegen.
2: gaat 2e hands verkoop tegen.
3: bespaard kosten aan produktie van hoesjes/dvd's en boekjes.
Oud 29 augustus 2011, 16:16   #5
OldskoolRikkie
Editor

OldskoolRikkie's avatar

Rep kracht: 21 OldskoolRikkie is een genot om mee om te gaanOldskoolRikkie is een genot om mee om te gaanOldskoolRikkie is een genot om mee om te gaanOldskoolRikkie is een genot om mee om te gaanOldskoolRikkie is een genot om mee om te gaanOldskoolRikkie is een genot om mee om te gaanOldskoolRikkie is een genot om mee om te gaan
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door TheLegendOf1977 Bekijk bericht
Blu-ray zou op zich een logisch antwoord zijn als je vanuit onze kant kijkt ja, maar voor Microsoft lijkt mij de beste keuze download only.
Dit heeft namelijk 3 voordelen voor hun:
1: gaat piraterij tegen.
2: gaat 2e hands verkoop tegen.
3: bespaard kosten aan produktie van hoesjes/dvd's en boekjes.
Ze zullen het wel willen..Maar de gamers willen het niet.
Daar zijn al veel stukken over geschreven, maar de game wereld is hier nog lang niet klaar voor.

Overigens vraagt MS ook belachelijke prijzen voor de games op Games on demand.
Dus hoop dat MS nooit download only gaat
Oud 29 augustus 2011, 16:26   #6
TheLegendOf1977
Forum-Verslaafd

Daarom denk ik ook juist dat ze zo lang wachten, ze kijken eerst nog de kat uit de boom en letten op verkoop cijfers van Steam en nu dus de service van EA. Technologische vooruitgang gaat snel tegenwoordig en we raken steeds sneller gewend aan dingen.
Neem bv de Iphone, die is nu iets van 4 jaar op de markt en misschien pas 2 hooguit 3 jaar in algemeen gebruik en we kunnen ons nu al niet eens meer voorstellen hoe we met een telefoon zonder touchscreen overweg zouden moeten...
Oud 29 augustus 2011, 16:31   #7
OldskoolRikkie
Editor

OldskoolRikkie's avatar

Maar je houd altijd mensen die niet van die onzin gediend zijn. Ik persoonlijk heb nooit een telefoon met touchscreen, vind die dingen maar onhandig en heb het helemaal niet nodig.
Verder is het hier in Nederland de normaalste zaak om een perfecte internet verbinding te hebben. Maar in veel landen is dit nog niet het geval..Hierdoor zou je teveel klanten verliezen als ze download only gaan.
Oud 29 augustus 2011, 16:38   #8
Julian
XGN Punten: 5856
Forum-Legende

Julian's avatar

Rep kracht: 52 Julian heeft heel veel om trots op te zijnJulian heeft heel veel om trots op te zijnJulian heeft heel veel om trots op te zijnJulian heeft heel veel om trots op te zijnJulian heeft heel veel om trots op te zijnJulian heeft heel veel om trots op te zijnJulian heeft heel veel om trots op te zijnJulian heeft heel veel om trots op te zijnJulian heeft heel veel om trots op te zijn
Stuur een bericht via MSN naar Julian Stuur een bericht via Skype™ naar Julian
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door OldskoolRikkie Bekijk bericht
Blu-ray natuurlijk..Het is de normaalste zaak tegenwoordig dat bedrijven elkaar betalen voor patenten. Zou niet weten waarom dit bij Sony en Microsoft niet zou kunnen.

Overigens zijn er veel bedrijven met een patent op blu-ray en niet alleen Sony.

CyberLink Corporation
Dell Inc.
Hewlett-Packard Company
Hitachi Ltd.
Koninklijke Philips Electronics N.V.
LG Electronics Inc.
Matsushita Electric Industrial Co., Ltd. (Panasonic)
Mitsubishi Electric Corporation
Pioneer Corporation
Samsung Electronics Co., Ltd.
Sanyo Electric Co., Ltd.
Sharp Corporation
Sony Corporation
TDK Corporation
Victor Company of Japan, Ltd.
Warner Home Video Inc.
Patent ja, maar Sony is het bedrijf achter de blu-ray samen met Philips. Hun hebben het ontwikkeld.
Julian is offline   Met citaat antwoorden
Oud 29 augustus 2011, 17:01   #9
OldskoolRikkie
Editor

OldskoolRikkie's avatar

Dan zal er niks anders opzitten als Sony betalen voor MS, want denk niet dat er zo snel een ander opslag medium zal komen.
Oud 29 augustus 2011, 17:18   #10
zzzzzmura
XGN Punten: 5992
Nulli Cedo.

zzzzzmura's avatar

Rep kracht: 53 zzzzzmura is wereldberoemdzzzzzmura is wereldberoemdzzzzzmura is wereldberoemdzzzzzmura is wereldberoemdzzzzzmura is wereldberoemdzzzzzmura is wereldberoemdzzzzzmura is wereldberoemdzzzzzmura is wereldberoemdzzzzzmura is wereldberoemdzzzzzmura is wereldberoemdzzzzzmura is wereldberoemd
Citaat:
Maar je houd altijd mensen die niet van die onzin gediend zijn. Ik persoonlijk heb nooit een telefoon met touchscreen, vind die dingen maar onhandig en heb het helemaal niet nodig.
Verder is het hier in Nederland de normaalste zaak om een perfecte internet verbinding te hebben. Maar in veel landen is dit nog niet het geval..Hierdoor zou je teveel klanten verliezen als ze download only gaan.
Iets wat jij niet prefereert maakt het natuurlijk nog geen onzin en je kan met een 3,5Mbit verbindingkje zonder al te veel problemen een game on demand binnenslurpen het duurt ff langer maar goed.

Ik denk dat er idd met Blu ray en on demand gewerkt gaat worden dat ligt toch het meest voor de hand,met een nieuw medium komen gaat niet werken voor Ms.

Luctor et Ejaculator
zzzzzmura is offline   Met citaat antwoorden
Oud 29 augustus 2011, 17:34   #11
OldskoolRikkie
Editor

OldskoolRikkie's avatar

Citaat:
Iets wat jij niet prefereert maakt het natuurlijk nog geen onzin en je kan met een 3,5Mbit verbindingkje zonder al te veel problemen een game on demand binnenslurpen het duurt ff langer maar goed.
Maar kan je dan ook fatsoenlijk van de multiplayer genieten met 3.5 mbit verbinding?

Het is een persoonlijke mening van die onzin, maar zal vast niet de enige zijn die dat vind.
Gamers hebben nu eenmaal liever een game met een boekje en hoesje..Denk niet dat MS ons dit door de strot gaat douwen
Oud 29 augustus 2011, 17:49   #12
zzzzzmura
XGN Punten: 5992
Nulli Cedo.

zzzzzmura's avatar

Rep kracht: 53 zzzzzmura is wereldberoemdzzzzzmura is wereldberoemdzzzzzmura is wereldberoemdzzzzzmura is wereldberoemdzzzzzmura is wereldberoemdzzzzzmura is wereldberoemdzzzzzmura is wereldberoemdzzzzzmura is wereldberoemdzzzzzmura is wereldberoemdzzzzzmura is wereldberoemdzzzzzmura is wereldberoemd
Citaat:
Maar kan je dan ook fatsoenlijk van de multiplayer genieten met 3.5 mbit verbinding?

Het is een persoonlijke mening van die onzin, maar zal vast niet de enige zijn die dat vind.
Gamers hebben nu eenmaal liever een game met een boekje en hoesje..Denk niet dat MS ons dit door de strot gaat douwen
Sterker nog ik kijk die films on demand gewoon via die verbinding en met Mp praktisch nooit Lag laptop hangt er aan en een Ps3 en dan gebruik ik nog de Wifi No problemo.

En wat betreft het medium stelde ik ook een combinatie van on demand en een fysiek station voor zo hou je beide doelgroepen tevreden.

Luctor et Ejaculator
zzzzzmura is offline   Met citaat antwoorden
Oud 29 augustus 2011, 18:22   #13
belgianplayer
XGN Punten: 601
Junior Member

belgianplayer's avatar

Rep kracht: 0 belgianplayer is op de goede weg
kzit te peizen tussen bluray en download only.
als ze willen besparen van hoesjes en boekjes zijn ze beter af met download only, en hopelijk zakt de prijs dan van de spellekes maar waarschijnlijk ni.
Oud 29 augustus 2011, 18:34   #14
sack sparrow
XGN Punten: 584
Nieuwkomer

Rep kracht: 0 sack sparrow is op de goede weg
ik wil mijn games gewoon op een bluray disc hebben en niet downloaden. ik wil dat gevoel hebben dat ik een spel in de winkel koop dat ie nog nieuw ruikt en zo, en met een mooi hoesje er om heen maar dat kan niet als ik hem download
sack sparrow is offline   Met citaat antwoorden
Oud 06 september 2011, 19:13   #15
johanneslol
XGN Punten: 1891
Forum-Verslaafd

johanneslol's avatar

Rep kracht: 7 johanneslol is op de goede weg
Ik hoop op een holodisk dat zal in 1 keer het geheugenprobleem oplossen. Ze zijn naar 1,6 tb groot en de lees snelheid is tot 20e zo snel als blu-ray. In theorie zijn ze zelf van 1000tb te maken met een leessnelheid 1000x beter dan blu-ray.
johanneslol is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord

Er zijn 1 actieve gebruikers die momenteel deze discussie bekijken (0 leden en 1 gasten)

Discussietools
Weergave

Regels voor berichten