Oud 16 november 2009, 18:24   #1
Julian
XGN Punten: 5521
Forum-Legende

Julian's avatar

Rep kracht: 49 Julian heeft heel veel om trots op te zijnJulian heeft heel veel om trots op te zijnJulian heeft heel veel om trots op te zijnJulian heeft heel veel om trots op te zijnJulian heeft heel veel om trots op te zijnJulian heeft heel veel om trots op te zijnJulian heeft heel veel om trots op te zijnJulian heeft heel veel om trots op te zijnJulian heeft heel veel om trots op te zijn
Stuur een bericht via MSN naar Julian Stuur een bericht via Skype™ naar Julian
[OT] Nintendo DS

De Nintendo DS is een handheld van Nintendo waarvan de eerste versie in het jaar 2004
uitkwam. Hierna kwamen er nog meer versies van de Nintendo DS. Wat opvallend is zijn de twee schermpjes, de onderste is niet zomaar een scherm maar een touch screen. De touch screen moet je bedienen met de bijgeleverde stylus.

In 2006 kwam de Nintendo DS Lite, die een aantal voordelen tegenover de oude bied. Namelijk compacter, een helderder scherm en een langere levensduur. In 2008 kwam de Nintendo DSi, die uitgerust was met 2 camera's en hij was nog mooier dan de DS Lite. Jammer genoeg heeft de DSi geen Game Boy Advance-slot, en dat hadden de voorgaande modellen wel. In 2010 kwam de Nintendo DSi XL uit, die groter was dan de vorige DSi.

Games
De Nintendo DS beschikt over een aantal echte toppers, voorbeelden hiervan zijn;

New Super Mario Bros. (9)*

The Legend of Zelda: Spirit Tracks (9)

Scribblenauts (9)

* = score van [N]Gamer

En zo ziet een boxart van de DS eruit;

Grand Theft Auto: Chinatown Wars (9)

Accessoires voor de Nintendo DS (Lite)
Veel mensen denken dat alleen de DSi over een webbrowser beschikt, maar niks is minder waar, want ook de DS (Lite) kan over het web surfen. Hiervoor heb je alleen Nintendo DS Browser nodig! Naast het internetten kan je ook je email checken en emails verzenden, online stuff kopen en online bankieren. Je kan pagina's in twee verschillende manieren bekijken; namelijk de manier waarmee je de hele pagina krijgt, en een manier waarmee je een speciaal voor de DS aangepaste versie krijgt.

Ook kan je je DS (Lite) in een heuze MP3-speler veranderen. Het enigste wat je hoeft te doen is muziek opslaan op je SD-kaartje via de pc en daarna in de DS te steken. Geen extra software nodig! Je kan je muziek op twee manieren beluisteren, uit de ingebouwde DS-speekers en met je hoofdtelefoon die je in de DS moet steken. De DS MP3-speler is makkelijk te bedienen met de hulp van de stylus.

En tot slot...
Nog een aantal plaatjes van de Nintendo DS, DS Lite en DSi;

Orginele Nintendo DS

Nintendo DS Lite

Nintendo DSi

(Ik zal de startpost regelmatig wat uitbreiden en updaten)
Julian is offline   Met citaat antwoorden
Oud 16 november 2009, 20:15   #2
Cooky
XGN Punten: 9347
Stamgast

Cooky's avatar

Rep kracht: 22 Cooky zal snel beroemd wordenCooky zal snel beroemd worden
Leuk artikel.
Cooky is offline   Met citaat antwoorden
Oud 16 november 2009, 21:06   #3
Julian
Forum-Legende

Julian's avatar

Rep kracht: 49 Julian heeft heel veel om trots op te zijnJulian heeft heel veel om trots op te zijnJulian heeft heel veel om trots op te zijnJulian heeft heel veel om trots op te zijnJulian heeft heel veel om trots op te zijnJulian heeft heel veel om trots op te zijnJulian heeft heel veel om trots op te zijnJulian heeft heel veel om trots op te zijnJulian heeft heel veel om trots op te zijn
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Cooky Bekijk bericht
Leuk artikel.
God, kan je alleen maar zeggen: leuk artikel, of goed cijfer ofzo.

Het ging niet om het artikel, maar om de DS en de dingen er omheen.
Oud 16 november 2009, 21:13   #4
stephanj10
XGN Punten: 4238
Extreem Forum Gebruiker

stephanj10's avatar

Rep kracht: 24 stephanj10 is een genot om mee om te gaanstephanj10 is een genot om mee om te gaanstephanj10 is een genot om mee om te gaanstephanj10 is een genot om mee om te gaanstephanj10 is een genot om mee om te gaanstephanj10 is een genot om mee om te gaanstephanj10 is een genot om mee om te gaan
ik heb er geen, ik kon kiezen tussen de ds en psp , ik heb toen der tijd voor de psp gekozen , de games leken me leuker maar ik raak hem nu bijna nooit meer aan. misschien had ik toch voor de ds moeten gaan.
Oud 16 november 2009, 21:25   #5
Julian
Forum-Legende

Julian's avatar

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door stephanj10 Bekijk bericht
ik heb er geen, ik kon kiezen tussen de ds en psp , ik heb toen der tijd voor de psp gekozen , de games leken me leuker maar ik raak hem nu bijna nooit meer aan. misschien had ik toch voor de ds moeten gaan.
Misschien had je inderdaad beter voor de DS kunnen gaan. Maar beide handhelds hebben nu een redelijk goede line-up. Maar je gaat je PSP er toch weer bijpakken met titels als Assassins creed: bloodline, LittleBigPlanet, Jak and Daxter: lost frontier, en in 2010 komt Tekken 6 er ook nog aan.

Edit: hier nog een trailer van de nieuwe LOZ game:

You Tube

Kan er niet op wachten, boxart was ook al bekend, jammergenoeg niet met zn nieuwe pakje erop.
Oud 17 november 2009, 15:56   #6
stephanj10
XGN Punten: 4238
Extreem Forum Gebruiker

stephanj10's avatar

Rep kracht: 24 stephanj10 is een genot om mee om te gaanstephanj10 is een genot om mee om te gaanstephanj10 is een genot om mee om te gaanstephanj10 is een genot om mee om te gaanstephanj10 is een genot om mee om te gaanstephanj10 is een genot om mee om te gaanstephanj10 is een genot om mee om te gaan
ik raak m'n psp nauwelijks aan omdat ik liever me tijd besteed op de 360, alleen als ik op vakantie ben zet ik hem wel af en toe aan.

PS 1000ste forum post
Oud 21 november 2009, 11:27   #7
The Duke
XGN Punten: 1992
Blablabla

The Duke's avatar

Rep kracht: 14 The Duke heeft heel veel om trots op te zijnThe Duke heeft heel veel om trots op te zijnThe Duke heeft heel veel om trots op te zijnThe Duke heeft heel veel om trots op te zijnThe Duke heeft heel veel om trots op te zijnThe Duke heeft heel veel om trots op te zijnThe Duke heeft heel veel om trots op te zijnThe Duke heeft heel veel om trots op te zijn
Mooie SP Crit.

Ik game ook regelmatig op de DS. Nintendo is zeker is geslaagd met de NDS, een hele orginele en innovatieve handheld, een strak design en het Touch-Screen en de twee schermen zijn echt een toevoeging. Ben er nog steeds erg blij mee. Volgende week ga ik deze game kopen...

You Tube

Lijkt me echt een vette game!
The Duke is offline   Met citaat antwoorden
Oud 21 november 2009, 12:04   #8
Julian
Forum-Legende

Julian's avatar

Het ziet er inderdaad wel goed uit ja, mooie graphs ook. Maar shooters op de DS werken niet fijn vind ik. Op de DS speel ik meer games als Mario, Zelda, Donkey Kong, etc. Meer de games van Nintendo zelf uiteraad.
Oud 21 november 2009, 12:22   #9
The Duke
Blablabla

The Duke's avatar

Rep kracht: 14 The Duke heeft heel veel om trots op te zijnThe Duke heeft heel veel om trots op te zijnThe Duke heeft heel veel om trots op te zijnThe Duke heeft heel veel om trots op te zijnThe Duke heeft heel veel om trots op te zijnThe Duke heeft heel veel om trots op te zijnThe Duke heeft heel veel om trots op te zijnThe Duke heeft heel veel om trots op te zijn
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Critfire Bekijk bericht
Het ziet er inderdaad wel goed uit ja, mooie graphs ook. Maar shooters op de DS werken niet fijn vind ik. Op de DS speel ik meer games als Mario, Zelda, Donkey Kong, etc. Meer de games van Nintendo zelf uiteraad.
Die zeer zekers ook hé. En C.O.P. The Recruit is niet echt een shooter hoor...

Citaat:
Beschrijving

In C.O.P. The Recruit mag je, net als in Grand Theft Auto, vrij door een open spelwereld lopen en rijden. Je speelt Dan Miles; een voormalig crimineel die zich tot de top van de politie heeft opgewerkt. Nu is het de taak van Miles om af te rekenen met zijn criminele verleden en om dus naderende aanslagen in New York te verijdelen. Het is tijd voor een harde aanpak!

In C.O.P. The Recruit ben je niet alleen maar bezig met rondrennen en neerschieten, want in deze actiegame ben je veel meer dan een soort Rambo in de stad. Je zult bommen binnen de tijd onschadelijk moeten maken, criminelen moeten vangen voordat ze ontsnappen, auto's achtervolgen en door je eigen SWAT-team samen te stellen moet je op tactiche wijze de criminelen op heterdaad betrappen! Dit hoeft niet altijd met een SWAT-team te gebeuren natuurlijk, want in C.O.P. The Recruit krijg je ook de kans om subtiel met afluisterapparatuur aan de slag te gaan.

C.O.P. The Recruit plaatst jou in de schoenen van 'New York's finest'.

Bron: Bol.
Oud 21 november 2009, 13:06   #10
Julian
Forum-Legende

Julian's avatar

Aha, het deed me inderdaad al een beetje aan Grand theft auto denken. Misschien wordt dit de titel waar ik op hoopte bij GTA: Chinatown wars, zal de titel zeker weten wel in de gaten houden maar ben ervan overtuigd dat dit sowieso 1 van de betere DS titels ga worden, zeker van 2009.

Games die ik sowieso ga kopen die nog niet uit zijn (maar wel aangekondigd) zijn:
Zelda spirit tracks (en The Duke, dit wordt uiteraad de GOTY als het om de DS gaat!)

Assassin' creed II: discovery (ja, je hebt me overtuigt. )

Deel 1 van Zelda op de DS was echt top en kan daarom niet wachten op het tweede deel. En ook die bozarts zijn geweldig van de Zelda games. De sfeer is top, alles is gewoon goed aan Zelda DS. Verder wil ik ook nog veel games kopen die al uit zijn zoals: Donkey Kong: Jungle climber, Wario, Kirby Canvas Curse, Scribblenauts, Prof. Layton, etc. Dat zijn dus echt de DS games waarvan ik houd. En dan wil ik ook graag vrolijke titels, want gruwelijke games als gears of war speel ik op de 360.
Oud 29 november 2009, 16:14   #11
The Duke
Blablabla

The Duke's avatar

Citaat:
Games die ik sowieso ga kopen die nog niet uit zijn (maar wel aangekondigd) zijn:

Zelda spirit tracks (en The Duke, dit wordt uiteraad de GOTY als het om de DS gaat!)

Deel 1 van Zelda op de DS was echt top en kan daarom niet wachten op het tweede deel. En ook die bozarts zijn geweldig van de Zelda games. De sfeer is top, alles is gewoon goed aan Zelda DS...
Dat denk ik ook Crit. Ik heb vanmorgen deze gepreorderd:

11 december ligt ie bij mij op de deurmat.
Oud 29 november 2009, 17:38   #12
B--T--B-8
XGN Punten: 5770
Forum-Legende

B--T--B-8's avatar

Rep kracht: 29 B--T--B-8 is wereldberoemdB--T--B-8 is wereldberoemdB--T--B-8 is wereldberoemdB--T--B-8 is wereldberoemdB--T--B-8 is wereldberoemdB--T--B-8 is wereldberoemdB--T--B-8 is wereldberoemdB--T--B-8 is wereldberoemdB--T--B-8 is wereldberoemdB--T--B-8 is wereldberoemdB--T--B-8 is wereldberoemd
Je kan trouwens een gratis programmatje voor je DSI downloaden, waarmee je zeg maar tekenfilmpjes kan maken door allerlei plaatjes te tekenen. Heb me er al erg mee kunnen vermaken, en het is gratis duz cker downloaden.

You Tube

Wait for it...

Dary!
B--T--B-8 is offline   Met citaat antwoorden
Oud 29 november 2009, 18:23   #13
Julian
Forum-Legende

Julian's avatar

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door The Duke Bekijk bericht
Dat denk ik ook Crit. Ik heb vanmorgen deze gepreorderd:

11 december ligt ie bij mij op de deurmat.
Wow man, focking vet. Wat zit er allemaal bij? Die moet ik ook hebben

Edit: Ooh, 2 action figures =) Die zullen mooi staan naast mijn gloednieuwe Ezio.

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door B--T--B-8 Bekijk bericht
Je kan trouwens een gratis programmatje voor je DSI downloaden, waarmee je zeg maar tekenfilmpjes kan maken door allerlei plaatjes te tekenen. Heb me er al erg mee kunnen vermaken, en het is gratis duz cker downloaden.

http://www.youtube.com/watch?v=i0jhPoMhHm0
Dit was toch op de E3 aangekondigd? Nice, maar jammergenoeg heb ik geen DSi
Oud 30 november 2009, 18:56   #14
B--T--B-8
XGN Punten: 5770
Forum-Legende

B--T--B-8's avatar

Rep kracht: 29 B--T--B-8 is wereldberoemdB--T--B-8 is wereldberoemdB--T--B-8 is wereldberoemdB--T--B-8 is wereldberoemdB--T--B-8 is wereldberoemdB--T--B-8 is wereldberoemdB--T--B-8 is wereldberoemdB--T--B-8 is wereldberoemdB--T--B-8 is wereldberoemdB--T--B-8 is wereldberoemdB--T--B-8 is wereldberoemd
Citaat:
Wow man, focking vet. Wat zit er allemaal bij? Die moet ik ook hebben

Edit: Ooh, 2 action figures =) Die zullen mooi staan naast mijn gloednieuwe Ezio.

Dit was toch op de E3 aangekondigd? Nice, maar jammergenoeg heb ik geen DSi
Niet meegekregen blijkbaar, zag het ineens in de PU staan. Maar met de E3 had ik ook nog geen ds(i).

Wait for it...

Dary!
B--T--B-8 is offline   Met citaat antwoorden
Oud 30 november 2009, 21:32   #15
DominusNL
XGN Punten: 3364
Rawr.

DominusNL's avatar

Rep kracht: 21 DominusNL is wereldberoemdDominusNL is wereldberoemdDominusNL is wereldberoemdDominusNL is wereldberoemdDominusNL is wereldberoemdDominusNL is wereldberoemdDominusNL is wereldberoemdDominusNL is wereldberoemdDominusNL is wereldberoemdDominusNL is wereldberoemdDominusNL is wereldberoemd
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door B--T--B-8 Bekijk bericht

http://www.youtube.com/watch?v=i0jhPoMhHm0
Flipnote Studios ofzo heet dat toch? Ik heb er eens naar gekeken en kan er niet mee overweg Als je kijkt naar wat mensen hiermee kunnen maken vraag ik me toch echt af hoe ze dat doen
Antwoord

Er zijn 1 actieve gebruikers die momenteel deze discussie bekijken (0 leden en 1 gasten)

Discussietools
Weergave

Regels voor berichten